۰ نفر

توقف شماره‌گذاری پراید از سال آینده قطعی شد؟

۲۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۳۲
کد خبر: 380882
توقف شماره‌گذاری پراید از سال آینده قطعی شد؟

رئیس پلیس راه کشور گفت: حذف از جاده و توقف شماره‌گذاری پراید در سال ۹۸ در کشور نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی مربوط و تدبیر مسئولان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سردار سرتیپ سید تیمور حسینی روز یکشنبه در حاشیه نشست راهبردی بررسی تصادف‌های استان سمنان افزود: سازمان ملی استاندارد، وزارت کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حذف پراید از جاده‌های کشور باید جدی‌تر عمل کنند و با تدبیر همه‌جانبه می‌توان تولید این خودرو بی‌کیفیت را متوقف کرد.

وی خاطر نشان کرد: پلیس راهور برای توقف شماره‌گذاری پراید از سال آینده در کشور جدی است و با همکاری دیگر دستگاه‌های مربوط می توان برای اجرای این طرح مهم اقدام کرد.

رئیس پلیس راه کشور ادامه داد: پراید خودروی سواری ایمن برای جا به جایی مسافر در راه‌های کشور نیست و باید هرچه سریع‌تر شماره‌گذاری این خودرو متوقف شود.

حسینی اضافه کرد: در صورت شماره‌گذاری نشدن پراید از سال آینده باز هم مدت زیادی زمان لازم است تا این خودرو سواری از جاده‌های کشور خارج شود.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه در دهه ۸۰ توقف شماره‌گذاری خودرو پیکان در کشور انجام شد اما همچنان این خودرو در جاده ها تردد می‌کند.

رئیس پلیس راه کشور گفت: کیفیت در تولید خودرو و استمرار آن باید مورد توجه  قرار گیرد و تولید خودرو با کیفیت نقش غیرقابل انکاری در کاهش تصادف‌های جاده‌ای دارد.

در نشست راهبردی تصادف‌های استان سمنان که علیرضا آشناگر استاندار، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی و جمعی از شهرداران و فرمانداران استان سمنان در آن حضور داشتند در ارتباط با میزان تلفات جاده‌ای و کاهش آن بحث و تبادل نظر شد.

در پنج سال گذشته ۹۰۷ نفر در جاده‌های استان سمنان به دلیل سوانح رانندگی جان باختند و ۶ هزار و ۴۶۶ نفر مجروح شدند.