۰ نفر

سریع‌ترین خودروهای دنیا را بشناسیم

۱۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۲۱
کد خبر: 379116
سریع‌ترین خودروهای دنیا را بشناسیم

شیرون که به عنوان جدیدترین محصول تجاری کمپانی بوگاتی فرانسه به حساب می آید، دوباره رکورد سرعت جدیدی را ثبت کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، صفحه رسمی بوگاتی در اینستاگرام و سایر راه های اطلاع رسانی این خودروساز مشهور، امروز خبر ثبت رکورد سرعت جدید را برای شیرون منتشر کردند. «اَندی والاس»، راننده مخصوص بوگاتی، به تازگی با یک دستگاه شیرون دوباره به پیست خصوصی گروه «فولکس واگن» رفته است و در مسیر مستقیم چند کیلومتری این مرکز تحقیفاتی، رکود سرعت جدیدی را ثبت نموده است. البته که تست سرعت جدید بوگاتی شیرون حدود یک ماه پیش برگزار شده و حال محتوای رسانه ای این اتفاق نیز در ابعاد مختلف منتشر گردیده است.
بوگاتی شیرون استاندارد که قدرت 1479 تا 1500 اسب بخار را دارد و می تواند صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را در کمتر از 2٫4 ثانیه ثبت کند، محدودیت سرعت 380 کیلومتر بر ساعت را دارد و بوگاتی در تستهای قبلی حداکثر سرعت این اَبَر خودرو را نزدیک به 430 کیلومتر بر ساعت اعلام کرده بود. البته که همیشه پیش بینی رسانه ها، سرعت فراتر از 447 کیلومتر بر ساعت را برای بوگاتی شیرون نشان می داد.

حال این بار والاس پشت فرمان بوگاتی شیرون نشسته و پیست فولکس واگن واقع در توف آلمان، حداکثر سرعت 490٫48 کیلومتر بر ساعت را (304٫77 مایل بر ساعت) را ثبت کرده است. ثبت این سرعت در شرایطی اتفاق اتفاده که نمونه استاندارد شیرون برای تست انتخاب شده و با این رکورد، حداکثر سرعت خودروهای قابل شماره گذاری بازار جهانی نیز تغییر کرده است. اهمیت سرعت 490 کیلومتر بر ساعت برای بوگاتی شیرون در همین بحث مشخص می شود که این خودروی گران قیمت، امکان شماره گذاری و تردد در اکثر نقاط جهان را دارد و به عنوان یک خودروی قابل استفاده در شهر و جاده، به چنین رکورد سرعتی رسیده است.