۰ نفر

رییس انجمن همگن قطعه‌سازی در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

اگر خودروسازی خصوصی بود از کره هم جلو زده بودیم/ ناهماهنگی‌های دولت مانع روند خصوصی‌سازی است

۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۱۲
کد خبر: 376494
اگر خودروسازی خصوصی بود از کره هم جلو زده بودیم/ ناهماهنگی‌های دولت مانع روند خصوصی‌سازی است

رییس انجمن همگن قطعه‌سازی با تاکید بر ضرورت خصوصی‌ کسازی شرکت‌های خودروسازی گفت: مسلما اگر شرکت‌های خودروسازی به دست بخش خصوصی اداره می‌شد شاهد اتفاقات اخیر در این صنعت نبودیم.

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین، اداره نشدن شرکت‌ها به دست بخش خصوصی را مانعی بر سر راه پیشرفت آن‌ها دانست و افزود: زمان انقلاب شرکت‌های خصوصی مانند ارج، آزمایش و همچنین ایران خودرو به دلیل خصوصی بودن عملکرد بسیار خوبی داشتند و حتی اگر روال به همان شکل ادامه پیدا می‌کرد الان از صنایع پیشرفته کره هم فراتر رفته بودیم.

وی ادامه داد: اما دولتی کردن این شرکت‌ها جلوی رشدشان را گرفت و حتی بعضی شرکت‌ها تعطیل شدند و برخی دیگر به دلیل برکناری متعدد مدیر عامل به حد کافی پیشرفت نکردند؛ اما بخش خصوصی دلسوز صنعت است و با هر روشی جلوی نابودی آن را خواهد گرفت.

رییس انجمن همگن قطعه سازی تضاد منافع برخی افراد با خصوصی شدن را مانع انجام این کار دانست و خاطرنشان کرد: برخی افراد نمی‌خواهند این شرکت‌ها به سمت خصوصی شدن پیش بروند چرا که منافعشان با این موضوع در تضاد است اما باید به این نکته توجه کرد که احیای صنعت تنها به دست بخش خصوصی واقعی امکان‌پذیر است.

به گفته نجفی منش، تصمیم دولت در برکناری رییس ایران خودرو هنوز مشخص نیست اما اگر این شرکت‌ها خصوصی باشند دولت به این میزان در امور دخالت نخواهد کرد؛ متاسفانه نا هماهنگی‌هایی در دولت وجود دارد که مانع تسریع روند خصوصی‌سازی شرکت‌های خودرویی شده است.

 این فعال صنعت قطعه با بیان اینکه  حسب قاعده رییس شرکت باید توسط اعضای هیات مدیره عوض شود تصریح کرد: در حال حاضر شرکت‌های خودروسازی در تامین نقدینگی وضعیت نابسامانی دارند و باید هرچه سریع‌تر قبل از نابودی صنعت به این مسئله رسیدگی شود.

نجفی منش گفت: اگرچه دولت تا آخرین لحظه خواستار دخالت در امور این شرکت‌ها است و کناره‌گیری‌اش سخت به نظر می‌رسد، اما خصوصی سازی به قانون تبدیل شده و اگر اتفاق نیفتد در واقع قانون را اجرا نکرده ایم.