۰ نفر

مدیر عامل جدید ایران خودرو کیست؟

۲۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۵۳
کد خبر: 374752
مدیر عامل جدید ایران خودرو کیست؟

بنا به اعلام سخنگوی دولت عباس علی آبادی امروز به جای هاشم یکه زارع سکان مدیریت ایران خودرو را به دست می‌گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، آنطور که سخنگوی دولت اعلام کرده یکه زارع پس از شش سال حضور در ایران خودرو، به دلیل افزایش قیمت ها بدون هماهنگی برکنار شده است.

 یکه زارع جای خود را به عباس علی آبادی مدیرعامل فعلی مپنا می‌دهد که از یک دهه پیش مدیریت مپنا را در اختیار داشته اشت.

علی آبادی تحصیلاتش را در رشته مکانیک و تا مقطع دکترا ادامه داده است. او فارغ التحصیل دانشگاه های تهران، شریف و خواجه نصیر الدین طوسی است.

در سابقه مدیریتی علی آبادی معاونت وزیر نیرو معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی و ریاست هیأت مدیره شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران دیده ‌می‌شود.

او در دوره مدیریت در مپنا، توانست تا دوره های تحریمی مختلفی را پشت سر بگذارد و تجهیزات مهندسی مپنا را ارتقا دهد. لازم به ذکر است که از نگاه کارشناسان و اهالی صنعت، گروه مپنا به عنوان پیشرفته ترین صنعت فعال در کشور شناخته می شود و بخشی از دانش فنی این گروه مهندسی در دوره علی آبادی به دست آمده است.

بخش مهم و سود آور قراردادهای مپنا در حوزه نیروگاه های برق و فروش توربین های گاز و بخار، در زمان عباس علی آبادی منعقد شده و دوران طلایی مپنا نیز در بخشی از سال های فعالیت او ثبت شده است. ادامه همکاری با زیمنس آلمان، احداث بخش های جدید مپنا، ورود به صنعت ریلی، ارتقای فناوری توربین های گازی و بخار، ورود نسل جدید توربین ها، به دست آوردن فناوری بومی سازی اجزای پیچیده توربین، جلوگیری از واگذاری مپنا به برخی ارگان ها و… از جمله افتخارات عباس علی آبادی در گروه مپنا به حساب می آید.