۰ نفر

قابل‌اعتمادترین برندهای خودرو در سال۲۰۱۹

۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۵۲
کد خبر: 369604
قابل‌اعتمادترین برندهای خودرو در سال۲۰۱۹

به تازگی فهرستی از قابل اعتمادترین برندهای خودرو توسط موسسه تحقیقاتی جی‌دی پاور منتشر شده که نشان می‌دهد خودروسازان کره‌ای گوی رقابت را از خودروسازان آمریکایی و ژاپنی ربوده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، موسسه تحقیقاتی جی‌دی پاور ( JD Pwer) به تازگی نتایج جدیدترین تحقیقات و بررسی‌های خود را درباره رضایت‌مندی مشتریان از برندهای مختلف خودروهای توسعه داده شده توسط خودروسازان برتر جهان منتشر کرده‌است. این فهرست ۱۰ گانه به‌خوبی بهترین و قابل اعتمادترین برندهای خودرو را در جهان نشان می‌دهد که همواره نام برخی از خودروسازان در این لیست می‌درخشد.

بر اساس گزارش بیزینس اینسایدر، این فهرست همچنین به وضوح نشان می‌دهد که در جلب رضایت مشتریان، شرکت‌های خودروسازی کره ای از رقبای آمریکایی و ژاپنی خود پیشی گرفته و عملکرد موفقیت آمیزتری را برای خود به ثبت رسانده‌اند.  

این گزارش که شامل فهرستی از نام‌های بهترین و قابل اعتمادترین برندهای خودرو در جهان می‌شود، بر اساس میزان رضایت‌مندی، شکایات و تعداد مشکلاتی که مشتریان و خریداران در ۹۰ روز نخست با آنها مواجه شده‌اند، تنظیم و منتشر شده است.

۱. جنسیس

جنسیس به عنوان یک خودروی کره‌ای محصول مشترک شرکت‌های هیوندای و کیاموتورز، توانسته است در جایگاه نخست این فهرست جای بگیرد و از سایر برندهای برتر موجود در لیست برترین خودروهای جهان جلو بزند. جنسیس با رشد قابل توجهی که در سال‌های اخیر برای خود رقم زده است، موفق شده است پیشرفت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف داشته باشد و بدین ترتیب رضایت مشتریان را به خود جلب کند و در مسیر درستی پا بگذارد.

این برند با ثبت ۶۳ مشکل به ازای هر ۱۰۰ دستگاه خودرو، در مقام نخست این فهرست جای گرفته است.

۲. کیا:

دومین برند برتر و قابل اعتمادی که موفق شده است رضایت و توجه خیل عظیمی از مشتریان خودرو را به خود جلب کند، کیاموتورز است که با ثبت ۷۰ مشکل در هر ۱۰۰ دستگاه خودرو، جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

۳. هیوندای

این برند کره‌ای نیز توانسته است با ثبت ۷۱ مشکل به ازای هر ۱۰۰ دستگاه خودرو، در مقام سوم بایستد و بدین ترتیب سه جایگاه برتر و نخست فهرست رده بندی بهترین و قابل اعتمادترین برندهای خودرو در سال ۲۰۱۹ را برای خودروسازان کره‌ای به ارمغان آورده‌اند.

۴. فورد

چهارمین جایگاه در این فهرست رده‌بندی به یک شرکت خودروسازی آمریکایی تعلق دارد که ۸۳ مشکل به ازای هر ۱۰۰ دستگاه خودرو برای آن به ثبت رسیده است. فورد یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین خودروسازان آمریکایی است که سهم قابل توجهی در بازارهای جهانی علی‌الخصوص منطقه آمریکای شمالی یعنی کانادا و ایالات متحده دارد.

۵. لینکلن :

این برند که تولیدکننده خودروهای لوکس و زیرمجموعه شرکت فورد آمریکاست،  نیز موفق شده است با ثبت ۸۴ مشکل در هر ۱۰۰ دستگاه خودرو، رتبه پنجم جدول رده‌بندی برترین برندهای خودرو را به خود اختصاص بدهد.

۶. شورولت:

این برند آمریکایی نیز که از دیرباز از استقبال بی نظیری از سوی مشتریان در بازارهای جهانی علی الخصوص در منطقه آمریکای شمالی برخوردار بوده و زیرمجموعه جنرال موتورز بوده است،  رتبه ششم این فهرست را از آن خود کرد. این در حالیست که ۸۵ مشکل به ازای تولید و عرضه هر ۱۰۰ دستگاه خودرو برای آن ثبت شد.

۷. نیسان:

این برند ژاپنی که تولیدکننده خودروهای باکیفیت، لوکس و قدرتمندی است و سهم قابل توجهی در بازارهای جهانی دارد، با ثبت ۸۶ مشکل به ازای تولید هر ۱۰۰ دستگاه خودرو، در رتبه هفتم این فهرست رده‌بندی ایستاد.

۸. دوج:

دوج نیز به عنوان یک برند آمریکایی دیگر، با ثبت ۹۰ مشکل در هر ۱۰۰ دستگاه خودروی تولید و عرضه شده به بازار، در آخرین رتبه این جدول رده‌بندی قرار گرفت.

۹. لکسوس:

لکسوس نیز به عنوان برند لوکس ساز زیرمجموعه شرکت تویوتاموتورز ژاپن، با ثبت ۹۰ مشکل به ازای هر ۱۰۰ دستگاه خودرو در جایگاه نهم و در اصل هم ردیف با خودروهای برند دوج در فهرست مذکور قرار گرفته است.  

۱۰. تویوتا :

تویوتاموتورز ژاپن نیز که سالهاست یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین شرکت‌های خودروسازی در جهان به شمار می‌رود، همچون دو برند پیشین، با ثبت ۹۰ مشکل به ازای هر ۱۰۰ دستگاه خودرو در مقام دهم و در واقع هم ردیف با دوج و لکسوس ایستاده است.  

بررسی و تحقیقاتی که اخیرا موسسه جی‌دی پاور منتشر کرده است، نشان می‌دهد شکاف بین رضایت‌مندی مشتریان از خودروهای سدان و شاسی بلند و کیفیت تولید شرکت‌های سازنده نسبت به سال‌های قبل به شدت کاهش یافته و به نظر می رسد این روند نزولی بیشتر از پیش کاهش یابد.