۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مدیرعامل کروز: قصد خرید سهام ایران خودرو را نداریم/ تامین 80درصد ایربگ ایران خودرو و 50درصد سایپا

۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۴۹
کد خبر: 368510
مدیرعامل کروز: قصد خرید سهام ایران خودرو را نداریم/ تامین 80درصد ایربگ ایران خودرو و 50درصد سایپا

مدیرعامل شرکت صنایع تولیدی کروز گفت: به هیچ عنوان قصد خرید سهام ایران خودرو را نداریم و اگر منابع مالی در اختیار داشته باشیم بدهی خود را پرداخت می کنیم.

اقتصادآنلاین - سمانه برمخ شاد؛  نادر سخا امروز در نشست خبری که در حاشیه بازدید خبرنگاران از فاز 3 کارخانه کروز برگزار شد، اظهار کرد: میزان بدهی دو خودروساز به شرکت کروز معادل ۱۸۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه راضی به دریافت سهام ایران خودرو به جای طلب مان نیستیم چرا که به نقدینگی نیاز داریم، گفت: اینکه  بگوییم تحریم ها تاثیری نداشته دور از واقعیت است اما شرکت کروز از این شرایط به عنوان یک فرصت ویژه بهره برد و به توانمندی تولید قطعات بسیار مهمی دست یافت.

مدیرعامل کروز با اشاره به اینکه یکی از این قطعات   ECU است، ادامه داد: طی چهار ماه آینده این قطعه که در پژو ۲۰۷ اتوماتیک و دنا پلاس اتوماتیک قابل استفاده است داخلی سازی خواهد شد و می توان گفت که با این اقدام ۳۵ تا ۴۰ درصد صرفه جویی ارزی حاصل خواهد شد. 

سخا به داخلی سازی ایربگ نیز اشاره و اظهار کرد: در گذشته ایربگ وارد می شد اما هم اکنون کیسه های ایربگ در قالب پارچه وارد و فرایند تولید در دادخل کشور انجام می شود، ضمن اینکه به دنبال تامین نخ و و تولید پارچه در داخل کشور هستیم.

وی با تاکید بر این که موضوع قطعات الکترونیک در خودروهای جدید بسیار حایز اهمیت است، گفت: در تلاشیم به توانمندی تولید برسیم در همین راستا فرمان برقی و ترمز ای بی اس در دستور کار داخلی سازی قرار دارد.

کسری 2 میلیون و 300 هزار قطعه در ایران خودرو

 در ادامه این نشست خبری حمید صالحی، مدیر برنامه ریزی شرکت صنایع تولیدی با اشاره به اینکه ایران خودرو معادل دو میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه کسری دارد و سهم کروز از نظر تعداد قطعات خودروهای کف کارخانه ۱۷ درصد است که متعلق به قطعات ایربگ و رادیو پخش است.

 وی با اشاره به اینکه کروز در تامین قطعات انحصار ندارد، اضافه کرد: در قطعه ای مانند ایربگ،  ایمن خودرو که صد درصد سهام آن متعلق به ایران خودرو است به عنوان تامین کننده به شمار می رود اما سهم این شرکت ۱۷۶ هزار کسری قطعه است که ۸ درصد  کل قطعات کسری را شامل می شود.

 تامین 80 درصد ایربگ ایران خودرو و 50 درصد سایپا

علی یوسفی، مدیر فروش شرکت کروز نیز در ادامه این نشست خبری درباره تامین قطعات خودروسازان گفت :در حال حاضر توانسته ایم در قطعاتی همچون ایربگ ۸۰ درصد نیاز سایپا و۵۰ درصد نیاز ایران خودرو را تولید کنیم این در حالی است که در سال‌های ۹۱ و۹۲ و دقیقا زمانی که پژو از ایران رفت به کمک مهندسان و کارشناسان ایران خودرو موفق به داخلی سازی شبکه الکترونیک خودروی ۲۰۶ شدیم و هم اکنون نیز برای قطعاتی همچون ECUو سنسور دنده عقب در حال داخلی سازی هستیم.

وی با اشاره به اینکه کروز مجهز ترین خط روباتیک رنگ را در بین شرکتهای داخلی در اختیار دارد، تصریح کرد در حال حاضر توانسته ایم در بخش مالتی مدیا و ضبط و پخش خودرو روزانه به تولید ۲۵۰۰ عدد دستگاه برسیم که البته توان تولید تا ۳۰۰۰ عدد در روز نیز وجود دارد.

 مدیر فروش شرکت کروز در ادامه از تولید۵۰ درصدی  قطعات جانبی موتور خودرو در دو شرکت ایران خودرو و سایپا خبر داد و گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد آینه خودرو مورد نیاز در دوخودروسازی توسط کروز به تولید می‌رسد و چراغ خودروهای جدید نیز از دیگر تولیدات کروز است.

WhatsApp Image 2019-07-23 at 18.04.52

WhatsApp Image 2019-07-23 at 18.04.53

WhatsApp Image 2019-07-23 at 18.04.54

WhatsApp Image 2019-07-23 at 18.04.55(1)

WhatsApp Image 2019-07-23 at 18.04.55

WhatsApp Image 2019-07-23 at 18.04.56(1)

WhatsApp Image 2019-07-23 at 18.04.56