۰ نفر

مجمع عمومی عادی سالیانه سایپا برگزار شد

۳۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۳۰
کد خبر: 368276
مجمع عمومی عادی سالیانه سایپا برگزار شد

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سایپا با حضور سهامداران برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در ابتدای این مجمع رحیم اسماعیلی دانا، به‌نمایندگی از شرکت سرمایه‌گذاری کارکنان سایپا به‌عنوان رییس مجمع و یوسف ندیلی به‌عنوان دبیر مجمع انتخاب شدند، ضمن اینکه نماینده سازمان گسترش و نوسازی صنایع، سهامداران عمده دیگر سایپا و نمایندگان سازمان‌های حسابرسی کشور و بورس و اوراق بهادار نیز در جایگاه هیات رئیسه مجمع حاضر شدند.

در ادامه، مجمع با دستور کار ارائه گزارش هیأت‌مدیره و گزارش سازمان حسابرسی، بررسی، تصمیم‌گیری و تصویب صورت‌های مالی، انتخاب روزنامه رسمی و بازرس قانونی، تعیین حق حضور در جلسات اعضای غیرموظف هیأت‌مدیره و انتخاب اعضای جدید هیأت‌مدیره برگزار شد.

در جریان برگزاری این مجمع، پس از ارائه گزارش از سوی هیأت‌مدیره گروه سایپا، سیدجواد سلیمانی مدیرعامل و نایب‌رییس هیأت‌مدیره گزارشی از وضعیت این خودروساز در سال گذشته و برنامه‌های سال ۹۸ ارائه کرد.

همچنین سازمان حسابرسی گزارش فعالیت‌های مالی و اقتصادی سایپا در سال گذشته را در اختیار سهامداران قرار داد و اعضای هیأت‌مدیره درخصوص بندهای مدنظر این سازمان، توضیحات خود را ارائه کردند.پاسخ‌گویی به پرسش‌های سهامداران از دیگر اقداماتی بود که در این مجمع انجام شد.

در ادامه با تصویب اکثریت سهامداران روزنامه اطلاعات به‌عنوان روزنامه رسمی شرکت انتخاب و حق حضور در جلسات اعضای غیرموظف هیأت‌مدیره نیز تعیین شد.

همچنین با توجه به ضرورت انتخاب اعضای جدید هیأت‌مدیره و با تصویب سهامداران، شرکت‌های سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد، گروه سرمایه‌گذاری کارکنان سایپا و شرکت توسعه سرمایه رادین به‌عنوان اعضای حقوقی هیأت‌مدیره سایپا انتخاب شدند.