۰ نفر

تکذیب یک شایعه؛

خبر ساختگی فاکتور شدن ۳هزار برلیانس توسط سایپا کذب محض است

۲۷ تیر ۱۳۹۸، ۲۲:۰۶
کد خبر: 367445
خبر ساختگی فاکتور شدن ۳هزار برلیانس توسط سایپا کذب محض است

خبر ساختگی فاکتورشدن ۳ هزار خودرو برلیانس با قیمت روز توسط سایپا و پارس خودرو کذب محض بوده و به شدت تکذیب می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، ساعاتی پیش یک خبر ساختگی با موضوع صدور فاکتور برای ۳ هزار دستگاه برلیانس در فضای مجازی دست‌به‌دست شده که نه‌تنها کذب و غیرواقعی است، بلکه پیگیری‌ها نشان می‌دهد منشا آن، برخی کانال‌های خبری خارج از کشور هستند.

در این خصوص ذکر چند نکته ضروری است:
 
۱- تمامی مراحل و فرایند فروش خودرو توسط خودروسازان، تحت نظارت نهادهای نظارتی و براساس موازین قانونی صورت می‌گیرد و امکان صدور فاکتور به این تعداد، آن هم شبانه! وجود ندارد.
 
۲- گروه سایپا در حال حاضر به‌دلیل بدعهدی شرکای خارجی نظیر کمپانی‌های برلیانس و رنو در ترک بازار ایران، با مشکل جدی عدم تامین قطعات و قطع جریان تولید محصولات مشترک با شرکت‌های مذکور و تعهدات برجای‌مانده از گذشته مواجه شده و طرح‌های مختلفی را جهت حل این مشکل ناخواسته و جلب رضایت مشتریان این محصولات ارائه کرده است.
 
۳- سایپا و پارس‌خودرو با درک کامل از مشکلات به‌وجود آمده برای مشتریانی که پیشتر اقدام به ثبت‌نام خودروهای برند مشترک تولیدی این گروه کرده بودند، در ماه‌های اخیر همه تلاش خود را برای جلب رضایت آنان و تسریع در تحویل خودروهای معوقه انجام داده است.
 
۴- انتشار شایعاتی از این دست تنها با هدف ایجاد التهاب، تشویش اذهان عمومی و ایجاد نارضایتی در بین مشتریان و مخاطبان صورت می‌گیرد و گروه خودروسازی سایپا قطعا پیگیری‌های قانونی و قضایی لازم را برای مقابله با شایعه‌پراکنان انجام خواهد داد.