۰ نفر

شباهت و تفاوت‌های لندکروز دیروز و امروز

۲۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۵۲
کد خبر: 367320
شباهت و تفاوت‌های لندکروز دیروز و امروز

تویوتا سال‌هاست که یکی از پرطرفدارترین شاسی‌بلندهای بازار را تولید می‌کند اما هنوز شناخت کافی از اسامی این خودروی بزرگ هیکل وجود ندارد. چگونه باید مدل خودرویمان را تشخیص دهیم؟ هر مدل چه تفاوی با دیگری دارد؟ حروف مختلف نشاندنده چه مدلی هستند؟ در این گزارش به این سوال‌ها جواب خواهیم داد:

مدل EXR کم آپشن‌ترین، لندکروزgxr یک مدل نیمه فول و VXR فول آپشن محسوب می شود. یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های این سه مدل موتور آنهاست. علاوه بر آن در تمام این سال‌ها این خودرو با موتورهای متفاوتی روانه بازار شد اما لندکروز v8 آخرین نسخه از آن بود که به بازار رسید. تویوتا همچنین بر محصولات خود پیشرانه v6 را هم نصب کرده که با گیربکس شش سرعته قدرت را به چرخ‌ها می‌رساند و بسیار ضعیف‌تر از نسخه v8 است.

با تولید سری vxr موتور استفاده از خودرو هم به یک نسخه لندکروز v8 تغییر پیدا کرد که به جای 34 سیلندر، 32سیلندر داشت. نسخه v می‌تواند در شرایط آزمایشی به 240 کیلومتر سرعت هم برسد اما مدل قدیمی از پس بیشتر از 200 کیلومتر هم بر نمی‌آمد. همچنین نسخه‌های جدید با دو مدل موتور 5.4 و 5.7 لیتر ظرفیت وارد بازار می‌شوند که بزرگ‌تر از نسخه قدیمی هستند.  موتور v6 در لندکروز gxr ، 240 اسب بخار تولید می‌کند و در سری v8 270 اسب بخار.

اگر فرد آینده‌نگری باشید، باید از الان بدانید که فروش لندکروز نسخه آخر راحت‌تر از GXR است چرا که رقیب آن مشتریان بیشتری دارد. یکی دیگر از تفاوت‌های آنها در این است که با اینکه لندکروز v8 35 کیلوگرم سنگین‌تر بوده اما شتاب بیشتری دارد. چنانچه یک لندکروز v8 در حدود هفت ثانیه اما رقیب قدیمی در 9 ثانیه به 100 کیلومتر سرعت می‌رسد.

اگرچه تویوتا عادت زیادی به تغییرات عمیق و بزرگ در خودروهای خود ندارد اما در این سری جدید کول باکس، رادار عابرپیاده، اکو درایو، رادار نقطه کور و... ابزارهای رفاهی دیگری هم به کار گذاشته است. یک لندکروز vxr 2011 را با یک میلیارد و 600 میلیون تومان می‌توان خرید.

از سال 2016 دومین فیس‌لیفت این خودرو  تغییراتی در همه انواع مدل‌های آن ایجاد کرد. تریم آن باکیفیت‌تر شد، طراحی اتاق مجلل‌تر و آپشن‌های آن بیشتر شد. بعد از گذشت سال‌ها از تجربه این فیس‌لیفت، تویوتا از فیس‌لیفت جدیدی هم برای سال 2019 رونمایی کرد. نام این دو سری تیپ GXL و GX است که با امکانات بیشتری به بازار آمده. گران‌ترین این مدل sahara یا همان صحرا نام دارد که 84 هزار دلار برای این خودروی دیزلی توربوشارژ قیمت‌گذاری شده است.

لل

آیا می‌توان یک هایلوک gx را شبیه به  Erx  کرد؟

پاسخ این سوال مثبت و راه حل آن در دستان متخصصان تیونینگ است. با اینکه همه این سال‌ها لندکروز یا لندکروزر با فیس‌لیفت‌های جدیدی بازار را درنوردیده اما هنوز راه‌هایی وجود دارد که یک مدل 2011 را شبیه به یک مدل 2017 در بیاوریم تا راحت‌تر بتوانیم به فروش لندکروز خود فکر کنیم. این توصیه‌ها به معنای فریب نیست و باید خریدار را از همه این جزییات با خبر کنیم. یکی از راه‌های راحتی که می‌توان با آن بازار دست دومی برای خودروی خود فراهم کرد تغییر دادن گلگیرهای جلوی خودرو است. هیچ چیز به اندازه چراغ‌های جلو و عقب خودرو ظاهر آن را دگرگون نمی‌کند. اگر سپرها را تغییر دهیم و یک دست چراغ مدل 2017 روی آن نصب کنیم خودروی ما ظاهر بسیار جذاب‌تری پیدا می‌کند با عوض کردن شیشه‌های عقب و شیشه صندوق تشخیص دادن مدل آن سخت‌تر می‌شود. این تغییرات از 20 میلیون تومان شروع می‌شود و به رقم‌های بالاتری می‌رسد اما در عوض مشتریان ما را برای فروش لندکروز در سایت دیوار بیشتر می‌کند.

 

منبع : ویرلن