۰ نفر

مدیر عامل ایران خودرو اعلام کرد؛

ثبت خسارت ١٥٠میلیون یورویی ایران خودرو از پژو/ باید تاوان ترک ایران را داد

۲۴ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۲
کد خبر: 366611
ثبت خسارت ١٥٠میلیون یورویی ایران خودرو از پژو/ باید تاوان ترک ایران را داد

مدیر عامل ایران خودرو گفت: بالاى ١٥٠میلیون یورو خسارت ثبت کرده ایم و پژو باید تاوان ترک کردن ایران را بدهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، هاشم یکه زارع در مراسم رونمایى از پژو ٣٠١اظهار کرد: ما ٢٠٦ بدون پژو، ٢٠٧بدون پژو و حالا ٣٠١بدون پژو را تولید کرده ایم.

وى ادامه داد: ما در حال حاضر صاحب پلتفرم شده ایم و بچه هاى ایران خودرو طراحى پلتفرم پژو ٣٠١ را با همکارى قطعه سازان انجام داده اند.

وى با اشاره به خارج شدن پژو از ایران بیان کرد: پژو باید تاوان ترک کردن ایران را بدهد و ما در این راستا بالاى ١٥٠میلیون یورو براى این شرکت خسارت ثبت کرده ایم.

یکه زارع با بیان اینکه در این ترک کردن پژو ضرر خواهد کرد، وعده داد: امسال یکى از قطعات کلیدى که کسى جرات نزدیک شدن به آن را نداشت جوانان ما به آن ورود کرده اند و در مهر ماه ثمره آن را خواهید دید.

 مدیر عامل ایران خودرو گفت: ما مى خواهیم خودروساز شویم و راه آن اتکا به شرکت هاى دانش بنیان و جوانان و پویایى است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۰ که تحریم های اولیه شروع شد با پژو قرار دادی داشتیم که به صورت سی کی دی بود و زمانی که پژو ایران را ترک کرد ایران خودرو با یک خلا مواجه شد.

مدیرعامل ایران‌خودرو افزود: در زمان مذاکره برای قرارداد دوم که قبل از برجام آغاز شد، پژو به دنبال آن بود که کار را همانند  قرارداد قبلی پیش ببرد اما با مشورت و مذاکراتی که صورت گرفت قرارداد خوبی منعقد شد.

یکه زارع با بیان اینکه با توجه به تجربه تلخی که از قرارداد با رنو داشتیم که بر اساس آن ساخت داخل ال ۹۰ را به پارس نو دادند و اختیار آن را خود برعهده گرفتند و هرگونه که دوست داشتند عمل می کردند، خاطرنشان کرد: پژو نیز خواست همین راه را برود اما ما قبول نکردیم و مسولیت داخلی سازی را به ساپکو واگذار کردیم و همگان شاهد بودند که با خروج پژو فعالیت ها متوقف نشد.

وی تاکید کرد: ۳۰۰قطعه ساز درگیر ساخت پژو ۳۰۱  هستند و تا انتهای سال خودکفایی این محصول از ۶۰درصد به ۸۰درصد خواهد رسید و نخستین سری آن اردیبهشت ۹۹ تحویل مشتریان می شود.