۰ نفر

در افتتاحیه خط تولید پژو ٣٠١:

یکه زارع: تولید ١٠٠هزار پژو ٣٠١در سال/ ٨٠درصد تولید داخل بدون اتکاء به فرانسه

۲۴ تیر ۱۳۹۸، ۹:۵۹
کد خبر: 366583
یکه زارع: تولید ١٠٠هزار پژو ٣٠١در سال/ ٨٠درصد تولید داخل بدون اتکاء به فرانسه

رییس هیات مدیره ایران خودرو درباره میزان تولید پژو ٣٠١در سال گفت: این محصول در فاز اول به ١٠٠ هزار خودرو در سال و در چهار سال آینده به ٢٥٠ هزار دستگاه در سال خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، هاشم یکه زارع صبح امروز در حاشیه مراسم آغاز تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ در جمع خبرنگاران با اشاره به خارج شدن پژو از ایران اظهار کرد: بعد از اینکه پژو ایران را ترک کرد، ایران خودرو داخلی سازی محصولاتی که قرار بود در قالب آن قرارداد مشترک پس از برجام تولید کند را آغاز نمود و بر این اساس مطابق قرارداد با این شرکت فرانسوی قرار بود خودروهای پژو ۲۰۰۸، ۳۰۱ و ۲۰۸ تولید شود اما پس از ترک پژو به دلیل اینکه خودروی ۳۰۱ تیراژ بالایی دارد، در مرحله اول این خودرو بدون اتکا به پژو تولید خواهد شد.

وى ادامه داد: به دلیل اینکه پژو ٣٠١ تیراژ بالایى دارد ما این خودرو را هدف قرار دادیم، در حال حاضر قطعات خودرو ٦٠ درصد داخلى است و در زمان تحویل به مشترى ٨٠ درصد داخلى خواهد شد.

یکه زارع درباره میزان سرمایه گذارى این خودرو توضیح داد: سرمایه گذارى که بر خط بدنه این خودرو انجام شده ٣٦ میلیون یورو بوده اما در مجموع حدود ٦٠ میلیون یورو سرمایه گذارى انجام شده است.

او همچنین تاکید کرد: این محصول در فاز اول ۱۰۰ هزار دستگاه تولید خواهد شد و ظرف چهار سال میزان تولید آن به ۲۵۰ هزار دستگاه بدون اتکا به پژو خواهد رسید.

مدیر عامل ایران خودرو تصریح کرد: کارهاى خوبى در ایران خودرو براى شکل گیری پلتفرم داخلی صورت گرفته که به تدریج اثرات آن مشخص خواهد شد و در شهریورماه امسال شاهد یک اتفاق خوب دیگر در ایران خودرو خواهیم بود.

یکه زارع درباره علت نامگذارى این خودروى داخلى به نام پژو توضیح داد: به هر حال این محصولات متعلق به شرکت پژو است اما به دلیل ترک یکجانبه قرارداد، ما مسیر را ادامه داده و بدون اتکای به این مجموعه بر روی تولید آن متمرکز شده ایم.

وى ادامه داد: این محصول متعلق به شرکت پژو است، به همین خاطر نام آن را پژو گذاشته ایم اما در شهریور ماه اتفاقى خواهد افتاد که محصول متعلق به ایران خودرو بود با پلتفرمى که براى کشور ما است؛ ما مى توانیم این محصول را بدون آرم پژو تولید کنیم، اما به لحاظ تبعات حقوقى پیرو قوانین هستیم.

مدیر عامل ایران خودرو در پایان در خصوص خودروهاى ناقص کف کارخانه تصریح کرد: ما در شرف کاهش خودروهاى کف کارخانه هستیم و این سیر نزولى موجودى خودروهاى کف اتفاق افتاده و تولید ما به سمت تولید خودروى کامل مى رود، ظرف چندماه آینده به نقطه اى مى رسیم که تعهدات به روز شود.