۰ نفر

سوییچ به دنبال آسان شدن معاملات خودرو

۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۱۹
کد خبر: 358957
سوییچ به دنبال آسان شدن معاملات خودرو

مدیرعامل سوییچ از آغاز به کار این استارتاپ خبرداد و گفت:به دنبال امن شدن و آسان شدن فرآیند معامله خودرو برای هر دو طرف فروشنده و خریدار هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین،  میثم شفیق، رییس هیئت مدیره سوییچ، درباره دلایل شکل‌گیری این استارتاپ گفت:  به واسطه تجربیات مربوط به واردات خودرو، از مشکلاتی که افراد طی فرآیند معامله خودرو با آن روبرو هستند، مطلع می‌شدیم.

 وی افزود:متاسفانه در فضای سنتی، معاملات خودرو همیشه به شکل شفاف و منصفانه اتفاق نمی‌افتند. علاوه بر این همواره خریداران و فروشندگان با مشکلات حقوقی و حتی مسائل امنیتی مربوط به معامله خودرو درگیر هستند. یکی از دغدغه‌های اصلی خریداران، نگرانی درباره پنهان کردن مشکلات فنی خودرو، مثل کارکرد واقعی خودرو، صحت و سلامت بدنه و ... است.

شفیق با بیان اینکه، علاوه بر همه این موارد باید به فضای مبهم و غیرشفاف قیمت‌گذاری در بازار خودرو هم اشاره کرد، ادامه داد: متاسفانه به دلیل شرایط بازار حتی پلتفرم‌های موجود هم نتوانستند بازار آشفته خودرو را کنترل کنند و البته چنین رسالتی هم نداشتند برخورد با تاثیرات همه این چالش‌ها ما را مصمم کرد تا راه‌چاره‌ای برای امن شدن و آسان شدن فرآیند معامله خودرو برای هر دو طرف فروشنده و خریدار فراهم کنیم.  

 به گفته او حذف واسطه‌ها باعث می‌شود علاوه بر کشف قیمت واقعی، از تلاطم و بحران در بازار خودرو که در ماه‌های اخیر با آن روبرو بودیم، جلوگیری شود.

 در ادامه این نشست محمد مهدی کاشف، مدیرعامل سوییچ، نیز این سامانه هوشمند را راهکاری جامع و موثر برای حل مشکلات این بازار دانست و گفت: حذف واسطه‌ها، شفافیت قیمت‌ها و ایجاد توازن بین عرضه و تقاضا و کشف قیمت واقعی از مزایای اصلی پلتفرم دیجیتال سوییچ است.

 او ادامه داد: مهمترین دستاورد سوییچ، ایجاد یک بستر سالم و شفاف برای خریداران و فروشندگان نهایی است تا بدون حضور عوامل برهم زننده بازار درفضایی امن و کاملا شفاف معامله کنند.

کاشف ادامه داد: رسالت سوییچ ارائه خدمات به همه کسانیست که فرصت و تخصص کافی برای خرید یا فروش خودرو ندارند و نیازمند حضور یک متخصص قابل اعتماد برای طی کردن تمام مراحل معامله خودرو درکنار خود هستند. 

به گفته او سوییچ برای نخستین بار این امکان را فراهم کرده است تا کارشناسانی متخصص از ابتدا تا پایان مراحل انتخاب، بازبینی، معامله و حتی تعویض پلاک و ثبت سند در کنار کاربران خود باشند.  

کاشف با اشاره به اینکه سعی کرده‌ایم با ایجاد بستری هوشمند پیوندی میان تجربیات خود در بازار خودرو، نیازهای مصرف‌کننده ایرانی و تکنولوژی ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد:سوییچ این امکان را به خریدار و فروشنده می‌دهد تا بتوانند قیمت خودرو را کاملا به صورت آنلاین به قیمت واقعی بازار که متاثر از نظام عرضه و تقاضاست؛ خریداری کرده یا بفروشد.