۰ نفر

عامل اصلی گرانی خودرو معرفی شد

۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۸
کد خبر: 357775
عامل اصلی گرانی خودرو معرفی شد

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دشواری واردات مواد اولیه و قطعات، مشکلات مربوط به انتقال پول و نقدینگی زیاد در دست مردم از جمله دلایل مهم افزایش قیمت خودرو هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، رحیم زارع نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی افزود: خودروسازان برای واردات قطعات و انتقال پول در وضعیت نامناسبی قرار دارند. کونلون بانک چین همکاری خود را با ما قطع کرد و باعث شد هزینه تمام‌شده واردات و کارمزدهای مربوطه افزایش یابد.

وی ادامه داد: اگر وضعیت انتقال پول بهبود یابد درصدی از این مشکل جبران خواهد شد و خودروسازان می‌توانند قیمت واقعی خودرو را برآورده کنند.

رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نقدینگی زیاد در دست مردم نیز به گرانی خودرو دامن زده، زیرا مردم برای حفظ ارزش پول خود به‌سمت بازار کاذب رفته و اقدام به خرید خودرو می‌کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: مدیریت‌ها نیز باید بهبود یابد و به‌طور کلی می‌توان گفت که عوامل سیستمی و غیرسیستماتیک هر دو در قیمت خودرو دخیل هستند و موجب افزایش قیمت خودرو شده‌اند.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید درخصوص کسری قطعات و وجود خودروهای ناقص کف کارخانجات و شائبه دپو و انبار خودرو در خودروسازی‌ها گفت: خودروساز قطعاً مایل به فروش محصولات و افزایش نقدینگی خود است و محصولات را احتکار نمی‌کند، ضمن آن‌که دستگاه‌های نظارتی نیز وظیفه خود را انجام می‌دهند.