۰ نفر

پرطرفدارترین سدان بی ام و کدام خودرو است؟

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۱۳
کد خبر: 352237
پرطرفدارترین سدان بی ام و کدام خودرو است؟

زمانی که قصد خرید بی ام و را داشته باشید پیدا کردن بهترین خودرو ساخته‌شده توسط این کمپانی می‌تواند کار سختی باشد.

به طور کلی انتخاب یک خودرو به عنوان بهترین سدان بی ام و مسلماً یک امر سلیقه‌ای و بسته به نظر شخصی افراد دارد اما با نگاهی به نظرسنجی‌های مختلف با اطمینان می‌توان مدل 2006 بی ام و ام 5 را پرطرفدارترین از نظر کاربران اینترنتی معرفی نمود. در رتبه دوم بی ام و ام 3 سدان 2008 و رتبه سوم مدل 2007 بی ام و سری 5 قرار دارد. در این میان هر سه خودرو وارد ایران شده‌اند. به خصوص آگهی‌های زیادی برای خرید و فروش بی ام و سری 5 مدل 2007 در سایت دیوار مشاهده می‌شود. با این حال ما در اینجا سعی می‌کنیم به ویژگی‌های بهترین سدان ساخته‌شده توسط بی ام و که در این سری قرار دارد اشاره‌کنیم.

مشخصات فنی

موتور قدرتمند خودرو بی ام و ام 5 2006 به سادگی می‌تواند به گشتاوری برابر با 7400 rpm دست یابد. این در حالی است که محدودکننده سرعت در 250 کیلومتر بر ساعت فعال می‌شود و به آسانی آسایش را در چنان سرعت بالایی فراهم می‌کند. اگر به خاطر این محدودکننده سرعت نمی‌بود بی ام و ام 5 مدل 2006 می‌توانست به سرعت خارق‌العاده 320 کیلومتر بر ساعت دست یابد. این در حالی است که هیچ‌کدام از هواشکن‎ها، قطعات فیبر کربن و ویژگی‌های خودروهای مسابقه‌ای در این خودرو چهار در سایز متوسط دیده نمی‌شود.

بی ام و ام 5 2006 چگونه می‌تواند این کار را انجام دهد؟ 507 اسب بخار که توسط یک موتور بسیار روان 5 لیتری تولید می‌شود و زمانی که با نسل سوم گیربکس‌های هفت سرعته نوع ام (اس ام جی) ترکیب می‌شود می‌تواند کمتر از لحظه‌ای شتاب را در اختیار راننده قرار دهد. تمامی این ویژگی‌ها فقط با استفاده از rpm خالصی که توسط ده سیلندری که در موتور قرار دارد تولید می‌شود به دست می‌آید نه با استفاده از توربو شارژر و سوپر شارژر که در خودروهای رقیب همانند آئودی آر اس یا مرسدس بنز ای 55 مشاهده می‌شود.

این خودرو به معنای کلمه یک شاهکار است. تمامی جزییات به بهترین شکل دست‌به‌دست هم داده‌اند تا بهترین سطح از آسایش و عملکرد را در اختیار مصرف‌کننده قرار دهند. یکی از این ویژگی‌ها سیستم کامپیوتر مرکزی خودرو یا ECU است. قدرت پردازش هسته متفکر این خودرو برای فرستادن ام 5 به کره ماه کافی است. ECU به تنهایی سه عدد پردازشگر 32 بیتی دارد که می‌توانند در هر ثانیه دویست میلیون پردازش را انجام دهند این پردازش‌ها همه‌چیز را درباره عملکرد موتور به عهده‌دارند. از جمله این پردازش‌ها می‌توان به ترکیب سوخت و احتراق یا جرقه‌زنی اشاره کرد. سایر اعضای سری 5 نیز با این‌که چنین قدرت فنی ندارند اما رانندگی بسیار لذت بخشی دارند و خرید بی ام و سری 5 می‌تواند شما را صاحب یکی از بهترین خودروهای بی ام و کند.

طراحی خارجی

از نظر ظاهری‌ام 5 نتوانسته است تفاوت چندانی با دیگر خودروهای بی ام و سری 5 ارائه دهد اما تمام نقاطی که جایی برای تقویت داشته‌اند به بهترین شکل تغییریافته‌اند و همچنین ایرودینامیک طراحی خودرو به طرز عجیبی بهتر شده است. چهار خروجی اگزوز از جنس کروم و لوگوهای بی ام و روی درهای جلو حالت با معنایی را برای خودرو به ارمغان آورده‌اند.

طراحی داخلی

طراحی داخلی خودرو می‌تواند مشکل‌پسندترین افراد را نیز راضی کند. با توجه به قیمت بی ام و سری 5 در سایت دیوار، این خودرو می تواندآپشن های بسیار زیادی ارائه کند. از جمله این آپشن ها می‌توان به تودوزی چرم با پرفراژ برنز به ارزش، صندلی‌های چندمنظوره و ... اشاره کرد. به جز این‌ها بار اول که در یک بی ام و ام 5 می‌نشینیم تفاوت چندانی با دیگر بی ام و های مدرن ندارد. همان ویژگی‌های سابق مثل کنترلر آی درایو، سیستم مسیریاب، کنترلر شرایط آب و هوایی و... مشاهده می‌شوند. فرمان بسیار زیبا و دوخته‌شده با چرم و مزین به لوگو بی ام و است. دنده اس ام جی چیز جدیدی نیست و در مدل‌های قبلی نیز وجود داشت. اما برخی از دکمه‌هایی که در ردیف پشتی آن قرار دارند جدید هستند. دو تا از آن‌ها صندلی‌های چندمنظوره را کنترل می‌کنند. صندلی‌ها هم گرم‌کن دارند و هم با یک آپشن به خنک‌کننده مجهز می شوند

آپشن کامفورت اکسس امکان سوار شدن و روشن کردن خودرو را بدون استفاده از کلید فراهم می‌کند. زمانی که پایتان روی پدال ترمز باشد و دنده خودرو در حالت خلاص باشد یک ضربه ملایم روی دکمه استارت موتور ده سوپاپه این خودرو را جان می‌بخشد. در نهایت سیستم صوتی نیز جایی برای حسرت نمی‌گذارد و تمامی انتظارات کاربر را با 13 اسپیکر و دو ساب ووفر و یک دیسک چنجر 6 تایی به خوبی فراهم می‌کند. به طور کلی این ویژگی‌های مثبت روی فروش بی ام و سری 5 در ایران تأثیر بسیار خوبی گذاشته است.

 

 

منبع : ویرلن