۰ نفر

بی‌ ام دبلیو ۳i مدل ۲۰۱۵ :تانک مینیاتوری

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۳۲
کد خبر: 352194
بی‌ ام دبلیو ۳i مدل ۲۰۱۵ :تانک مینیاتوری

بی ام دبلیو ۳i یک مدل آوانگارد از طراحی‌های قبلی در سال‌های گذشته است. ۳i یک خودرو کاملاً متفاوت از بی ام و و می‌توان گفت نیم نگاهی به آینده است.

 طراحی داخلی اتاق بی‌ ام دبلیو ۳i دنیای جدیدی دارد و در آن از مواد خلاقانه و جدید استفاده شده است ولی برای خودرو مناسب به نظر نمیر‌سند. اتاق بی‌ ام دبلیو ۳i از پلاستیک فیبر کربن ساخته شده که بسیار سبک است؛ اما استفاده از پلاستیک سطح کیفیت آن را کاهش داده است. این خودرو از یک باتری الکتریکی تغذیه می‌کند، پنل‌های بدنه پلاستیکی هستند و در طراحی داخلی هم از گیاه کنف استفاده شده است. صفحه نمایشگر آن نشان می‌دهد که چه مقدار نیرو از طریق ژنراتور موتور دوباره در باتری ذخیره می‌شود. محل قرارگیری دکمه استارت استاپ کمی عجیب است چون حتی هنگام پیاده شدن از خودرو هم باید این دکمه را فشار دهید. سیستم ناوبری استاندارد است، اما به عنوان یک برند جهانی باید دوربین عقب، صندلی‌های گرم شونده، سیستم تشخیص نزدیک شدن راننده و صفحه نمایشگر بزرگ در خودرو وجود داشته باشد که در این مدل دیده نمی‎شود. فضاهای بسیاری داخل کابین برای قرار دادن وسایل سرنشین آن تعبیه شده است. بی‌ ام دبلیو ۳i،۴ صندلی دارد و برای ۴ بزرگسال کاملاً مناسب است؛ به خاطر طراحی عجیب این خودرو تا زمانی که در جلو باز نشود فردی که در صندلی‎های عقب نشسته است نمی تواند در عقب خودرو را باز کند و هنگام بستن درها ابتدا باید در عقب و بعد در جلوی خودرو بسته شود. نقطه‌ی ضعف این خودرو این است که شیشه‎های عقب پایین نمی‎روند. فضای صندوق عقب خودرو به اندازه ۴ بسته بزرگ دستمال کاغذی جا دارد و علاوه بر آن برای افزایش این فضا می‎توان صندلی‎های ردیف دوم را به طور کامل تا کرد و به یک سطح مسطح در صندوق عقب ایجاد نمود.

خودرو بی‌ ام دبلیو ۳i می‌تواند به طور کامل به نیروی الکتریکی تکیه کند اما در این مدل امکان استفاده از سوخت فسیلی هم فراهم شده است؛ باک خودرو ۱.۹ گالن است. بی ام دبلیو  ادعا می‌کند که این خودرو فقط با باتری می‎تواند ۱۲۰ تا ۱۶۰ کیلومتر مسیر طی کند. دو حالت کامفورت و کم بازده در این خودرو تعبیه شده است که حالت کم بازده در سخت‌ترین حالت سیستم تهویه را خاموش کرده و باعث می‌شود سرعت از ۹۰ کیلومتر در ساعت بیشتر نشود. موتور خودرو زیر صندوق عقب قرار گرفته و باطری به همراه ژنراتور زیر صندلی‎ها جاسازی شده است. خودرو حدود ۱۳۰۰ کیلوگرم وزن دارد و ۱۷۰ اسب بخار نیرو و ۱۸۴ نیوتن بر متر مربع گشتاور می‌تواند در هر سرعتی نیروی لازم را فراهم کند و ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر آن حدود ۷.۵ ثانیه طول می‎کشد. البته در حالت اقتصادی زمان بیشتری طول می‌کشد.

اگر هنگام رانندگی به جلو دقت کنید به ترمز نیاز پیدا نخواهید کرد چون قدرت موتور طوری طراحی شده است که به محض برداشتن پا از پدال گاز سرعت خودرو به طور محسوسی کاهش پیدا می‌کند که این در سرعت‌های بالا هزینه بیشتری دارد؛ البته رانندگی با یک پدال چراغ‌های خطر را فعال می‎کند. تمرکز قدرت در چرخ‎های عقب و توزیع وزن مطلوب به نظر می‌رسند اما این خودرو در بسیاری از جاده‌ها قدرت مانور خود را از دست می‌دهد. از طرف دیگر صدای کمی دارد و به آسانی حرکت می‌کند معمولاً در سرعت‌های زیاد صدایی از موتور شنیده نمی‌شود اما اگر سرعت خود را کم کنید صدای آن را خواهید شنید و به محض ایستادن صدا قطع می‌شود و به محض رسیدن به سرعت ۱۵ کیلومتر بر ساعت دوباره شروع می‌شود. خودرو پس از طی ۱۰۰ کیلومتر مسافت به سوخت گیری مجدد نیاز دارد.

 با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگ‌ترین بستر درج رایگان آگهی خودرو به شمار می‌رود برای خرید و فروش خودرو بی‌ ام دبلیو ۳i  مدل ۲۰۱۵ به آگهی‌های بخش خرید خودرو مراجعه کنید.

 

منبع :‌ ویرلن