۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ترخیص حدود هزار خودرو از ١۵هزار خودروى موجود در گمرک/ وزارت صمت ١٠روز است که پاى کار آمده است

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۱۵
کد خبر: 350930
ترخیص حدود هزار خودرو از ١۵هزار خودروى موجود در گمرک/ وزارت صمت ١٠روز است که پاى کار آمده است

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان این که فقط هزار خودرو از ١۵هزار خودروى موجود در گمرکات ترخیص شده است، گفت: وزارت صمت ١٠روز است که پاى کار خودروهاى وارداتى آمده است.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ مهدى دادفر امروز در نشست خبرى خود با اصحاب رسانه از روند رسیدگى به ترخیص خودروهاى دپو شده در گمرک گلایه کرد و گفت: در تاریخ ٩٧/١٠/١٦ صداى ما به هیات وزیران رسید و قرار شد به موضوع خودروهاى دپو شده در گمرک رسیدگى کنند اما این مصوبه چهار ماه اعتبار دارد، یعنى ٩٨/٢/١٦ مهلت رسیدگى به این مصوبه به اتمام مى رسد.

وى در پاسخ به خبرنگار اقتصاد آنلاین مبنى بر این که تکلیف ۵هزار خودرویى که از نظر وزارت صمت مشکلى براى ترخیص ندارند بعد از اتمام مهلت مصوبه هیات وزیران چه خواهد شد، اظهار کرد: در این مهلت چهار ماهه، وزارت صمت تنها ١٠روز است که پاى کار آمده و تا کنون کمتر از هزار خودرو ترخیص شده است.

دادفر با بیان این که مصوبه هیات وزیران خروجى نداشته است، بیان کرد: صرف دادن آمار براى مبرا کردن خودمان کافى نیست و این که وزارت صمت اظهار مى کند که حدود ۵هزار خودرو مشکلى براى ترخیص ندارد، تاییدیه بانک مرکزى و سایر نهادها را نادیده گرفته و تنها آمار تاییدیه خود را اعلام مى کند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: مصوبه هیات وزیران ٢روز دیگر به اتمام مى رسد و ما از دولت درخواست مى کنیم که این مهلت را تمدید کند وگرنه ما مجددا به سر خط برمى گردیم.

به گفته دادفر، اگر مصوبه اى براى گره گشایى در کشور صادر مى شود باید حداقل مهلت یکساله داشته باشد چرا که سرعت رسیدگى به کارها در کشور به شدت کند است.

بیش از ٨هزار میلیارد تومان خودرو در گمرکات خاک مى خورد

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان این که ١۵هزار خودرو در گمرکات خاک مى خودر افزود: با محاسبه نرخ ارز روز حدود ٨هزار میلیارد تومان خودرو در گمرک وجود دارد که همه متعلق به مردم است.

٢۵٠٠دستگاه خودرو بر اساس دستگاه قضایى توقیف است

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو بیان کرد: از ١۵هزار خودروى موجود، ٢۵٠٠خودرو بر اساس دستگاه قضایى دچار تخلف شده اند که این تعداد نیز باید مورد بررسى قرار بگیرند.