۰ نفر

بررسی قیمت تویوتا rav4 در سایت دیوار

۱۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۰۰
کد خبر: 340094
بررسی قیمت تویوتا rav4 در سایت دیوار

تویوتا rav4 پرفروش‌ترین شاسی بلند جهان است که توسط شرکت ژاپنی تویوتا تولید می‌شود. این شاسی بلندی کوچک برای مسیرهای شهری و بین شهری ساخته شده است و دارای موتور کوچکی است با این حال دارای کیفیت ساخت بالا و عمکرد مناسبی است. تویوتا rav4 در اواسط دهه 90 میلادی به بازار عرضه شد.

 فروش تویوتا rav4 بالاتر از حد انتظارها بوده و آن را به یکی از محبوب‌ترین شاسی بلندهای سراسر جهان تبدیل کرده است. دلیل این فروش فوق‎العاده در پس سیاست‌های درست تویوتا نهفته است. زیرا شما با خرید تویوتا rav4 صاحب یک خودرو دارای ویژگی‌ها مثبت شاسی بلندها مانند فضای زیاد صندوق، دید بالاتر و سیستم جفت دیفرانسیل می‌شوید و در عین حال یکی خودرو کم مصرف‌تر از شاسی بلندهای معمولی خواهید داشت.

در ایران از سال 2009 پای این شاسی بلند کوچک به ایران باز شد. در اوایل استقبال از آن نسبت به سایر شاسی بلندهای تویوتا کمتر بود اما بعد از سال 2013 و ممنوعیت واردات خودروهایی با حجم موتور بالاتر از 2.5 لیتر، تویوتا rav4 به یکی از گزینه‌های اصلی دوست داران شاسی بلندهای تویوتا در ایران تبدیل شد. در حال حاضر نیز بازار خرید و فروش تویوتا rav4 در ایران بسیار داغ است و افراد به گزینه خرید تویوتا rav4 فکر می‌کنند. به همین دلیل قصد داریم به بررسی قیمت تویوتا rav4 در سایت دیوار بپردازیم.

رر

بررسی قیمت تویوتا rav4 نسل سوم در سایت دیوار

تویوتا rav4 از سال 2009 و در نسخه فیس لیفت نسل سوم به بازار ایران عرضه شد. در آن زمان rav4 یک شاسی بلند کوچک بود با امکانات معمولی بود که در تعداد محدود وارد ایران شد. ظاهر خودرو و قدرت موتور آن در حد و اندازه شاسی بلندهای دیگر تویوتا نبود اما نام تویوتا برای اعتماد مردم به آن کافی بود. موتور خودرو از نوع 2.3 لیتری 4 سیلندر بود که تنها 168 اسب بخار نیرو تولید می‌کرد. گیربکس 4 دنده اتومات به دنده کمکی مجهیز شده بود و مصرف ترکیبی rav4 در آن زمان حدود 9.6 لیتر در 100 کیلومتر بود. امکانات خودرو شامل کروز کنترل، کنترل پایداری، 6 ایربگ، سنور عقب، صندلی برقی راننده با گرمکن، تریم طرح چوب و سانروف بود. با این که امکانات خودرو در حد و اندازه پرادو و لندکروز نبود اما کافی به نظر می‌رسید.

ررر

همانطور که گفته شد فروش تویوتا rav4 نسل 3 شرایط خیلی خوبی در ایران نداشت. به همین دلیل تعداد محدودی از این خودرو در سایت دیوار موجود است. قیمت تویوتا rav4 نسل سوم در حال حاضر حدود 310 تا 500 میلون تومان است که در مقایسه با زمان عرضه رشد چند برابری را نشان می‌دهد.

رررر

بررسی قیمت تویوتا rav4 نسل چهارم در سایت دیوار

نسل چهارم تویوتا rav4 در ظاهری زیباتر همراه با قوای فنی و امکانات بیشتر از سال 2013 وارد بازار ایران شد. کمی نگذشت که خبر ممنوعیت خودروهای دارای موتور با حجم بیشتر از 2.5 لیتر اعلام شد. به این ترتیب حضور بزرگان تویوتا مانند تویوتا لندکروز و تویوتا پرادو در ایران منتفی شد. به این ترتیب بازار رقابت تویوتا با کره‌ای‌های پر تعداد بازار بسیار داغ‌تر از قبل شد. به علت سابقه تویوتا در ایران و کیفیت بالای محصولات ژاپنی بسیاری از افراد گزینه خرید تویوتا rav4 را به خرید کره‌ای‌های لوکس بازار ترجیح دادند. فروش تویوتا rav4 از آن زمان تا به امروز شرایط بسیار بهتری پیدا کرده است که مدیون وضع قانون ممنوعیت واردات خودروهای لوکس است. موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری جدید 177 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و در کنار گیربکس 6 دنده اتومات عملکرد بهتری نسبت به نسخه قبلی دارد. مصرف سوخت خودرو نیز با کاهش قابل توجه به 8.1 لیتر در 100 کیلومتر به صورت ترکیبی رسیده است.

ررررر

این کراس‌اور نیمه لوکس که در مدل 2018 نیز به بازار عرضه شده است علاوه بر امکانات نسخه قبلی خود به امکاناتی نظیر کنترل ایستایی در سربالایی، 2 حالت رانندگی اکو و اسپرت، کنترل کشش، فرمان برقی 4 با تنظیم 4 حالته، سنسور جلو، مانیتور اینچی لمسی به همراه مانیتور پشت صندلی‌ها، مسیریاب، دوربین عقب، کی لس، استارت دکمه‌ای، روکش صندلی چرم اسپرت، دی لایت، گردش چراغ‌ها در پیچ و چراغ زنون مجهز شده است. به این ترتیب نسخه جدید را می‌توان خودرو لوکس‌تری در نظر گرفت که خریداران ایرانی را بیشتر راضی خواهد کرد.

قیمت تویوتا rav4 نسل جدید نیز با جهش زیادی همراه بوده است. با مشاهده آگهی‌ها فروش این خودرو در سایت دیوار می‌توان گفت که قیمت نمونه‌های 2012 تا 2016 از 400 میلیون تومان شروع و به حدود 700 میلیون تومان می‌رسد. نسخه‌ها جدیدتر یعنی از سال 2016 تا نسخه صفر 2018 شاهد قیمت نجومی‌تر است و به از مرز 850 میلیون تومان نیز عبور کرده است. این قیمت نجومی ارزش خرید تویوتا rav4 را کاهش داده است.

منبع : ویرلن