۰ نفر

تایم لاین بی ام و سری 7

۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۰۸
کد خبر: 339331
تایم لاین بی ام و سری 7

بی ام و سری 7 یکی از لاکچری‎ترین مدل‌های شرکت به نام آلمانی است که از سال 1977 تا کنون در حال تولید است. این سدان‎ها که به گونه‌ای مدل‌های معنوی سری E3 به حساب می‌آیند در نسل ششم خودروهای تولیدی بی ام و به سر می‌برند و دست بر قضا تاریخچه بلند و بالایی هم دارند. تاریخچه‌ای که حداقل ارزش یک بار شنیدن را دارد!

بی ام و سری 7 دقیقاً و به معنای واقعی کلمه، سری پرچمدار بی ام و به حساب می‌آید و در دهه گذشته هم با تمرکز بیشتری در دسته سدان‎ها قابل سفارش بود. دلیل این امر هم کیفیت بالای تولید آن در طرح بدنه سدان است. از همین رو و از همان ابتدا کار بر روی مدل‌های آغازین این سری با وسواس بسیار زیادی آغاز شد. خرید و فروش اولین نسل بی ام و سری 7 تحت نظارت این کمپانی و با موتورهای استریت 6 انجام می‌شد. اما در ادامه و با بالا رفتن قیمت بی ام و نسل 7 جا برای ساخت با موتورهای استریت 4 و V8 هم فراهم شد. این افزایش قدرت تا جایی ادامه پیدا کرد که موتورهای کنونی این برند هم اکنون از تکنولوژی V12 بهره می‎برند و می‌توان تقریبا غول‎آسا خطابشان کرد.

بهترین مدل‌ها در خرید و فروش بی ام  های سری 7 با نام‌های اختصاری بی ام و G11  و G12 آغاز شد. به این ترتیب مدتی نگذشت که می‌توانستیم به راحتی هر چه تمام سری X را در نسل هفتم خودروهای تولیدی بی ام و قرار دهیم. مدل‌های X در نسل هفتم از X1 آغاز می‌شوند و تا X7 ادامه دارند و نام‌های اختصاری آنها نیز متشکل از مدل‌های اصلی F  و G است. به غیر از این مدل‌های دیگر این برند نظیر F84 – F39 – G01  هم مورد بازخورد مناسب خریداران این برند قرار گرفتند. با این حال همیشه جا برای پیشرفت در سوی دیگر معادلات وجود دارد و بی ام و سری  iرا به هواداران خود معرفی می‌کند.

بب

 این خودروها که در دسته آزمایشات نسل هفتم بی ام و قرار می‌گیرد به مانند برندهایی چون تسلا به دنبال ساخت خودروهای الکترونیکی بود. خودروهایی که از هر نظر با تمام ساخته‌های این برند تفاوت داشتند و حتی برخی معتقدند که جایی برای آن‌ها در نسل هفت وجود ندارد. دلیل اول ساختار کلی این خودروها و در درجه دوم سدان نبودن برخی از این مدل‌های الکترونیکی است.این خودروها نیز دقیقاً به سال 2014 باز می‌گردند و متأسفانه دقیقاً در همان حالت رها شده‌اند تا جایی برای تغییر در هسته اصلی آنها وجود داشته باشد. حال با تمامی این اوصاف نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم کانسپت‎هایی است که حتی هنوز به تأیید خود بی ام و هم نرسیده است.

این کانسپت ها که به پایان عمر این نسل از بی ام و نزدیک می‌شوند قرار است بازار را به شکل کامل تغیر داده و هیچ جایی برای رقابت باز نگذارند.

دقیقاً به مانند مشخصات فنی‌اش در هاله‎ای از ابهام قرار دارد در مارس سال 2018 به صورت طرح اولیه و در نمایشگاه خودرو فرانکفورت معرفی شد و سر و صدای زیادی هم به پا کرد. این خودروها که از همان پلتفرم پایه CLARبهره می‌برند به 3 ردیف صندلی و اشغال فضای کمتری توسط کابین خودرو قرار است تا میزان گنجایش این خودروها را افزایش دهد. در درجه بعدی هم می‌توان به سری بعدی این خودرو اشاره کرد که بدون هرگونه نام و حتی تصاویر ظاهری پشت درهای بسته معرفی شده است. به گفته طراحان این خودرو قرار است به صورت مستقیم با لوکس‌ترین مدل رنجرور رقابت کند و از تکنولوژی موتورهای V12 هم بهره خواهد برد. با این حال هیچ‌گاه نمی‌توان به صورت قطعی نظر داد و همیشه باید تا زمان عرضه نهایی صبر کرد.

با این حال در این تایم لاین و میان مدل های فراوانی که بی ام و در این نسل معرفی کرده است هنوز هم رقبایی چون مرسدس بنز جی ال سی قرار دارند که با هر بار ارتقا خودشان را برای رقابت آماده کرده اند. رقابتی که بیشتر از هر چیزی بر سر تکنولوژی محرکه خواهد بود تا تجهیزات داخلی. امروزه هر خودرویی از بیشترین امکانات رفاهی بهره می برد و در نهایت چیزی که تصمیم یک کلکسیونر را مشخص می کند میزان ارتفاع عقربه‌ها بر صفحه کیلومتر شمار است!