۰ نفر

شریک تجاری خودروساز روس در ایران مشخص شد

۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۳۷
کد خبر: 338338
شریک تجاری خودروساز روس در ایران مشخص شد

همان طور که پیش از این احتمال داده می شد، لادا قرار است تا با حضور خود در بازار ایران تا حدی خلا عدم تولید محصولات رنو را جبران کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اسب بخار، حال شنیده ها حاکی از آن است که گروه خودروسازی سایپا با لادا برای تولید محصولاتش در پارس خودرو به تفاهم رسیده و قرار است که در سال آینده محصولات مختلف این نشان خودروساز روسی به بازار ایران بیاید.
منابع خبری این طور عنوان می کنند که گویا پیشنهاد حضور لادا در بازار ایران از جانب رنوی فرانسه به سایپا عنوان شده تا از این طرح، تعهدات خودروهای ساندرو به پارس خودرو تحویل داده شود. در اصل نام لادا قرار است که در ماه های ابتدای صرف ورود قطعات CKD رنو در ایران شود و سپس نسخه ی روسی رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی برای تولید به پارس خودرو بیایند. شنیده ها خبر از این می دهند که در صورت بروز مشکل برای واردات قطعات رنو از لادا، ایکس ری و ایکس ری کراس نیز به عنوان خودروهای جایگزین در اختیار مشتریان ساندرو قرار خواهند گرفت.
کمپانی لادای روسیه چند سالی است که به عنوان شریک تجاری و زیر مجموعه ی رنو شناخته می شود و محصولاتش با خودروهای مختلف گروه رنو، پلتفرم ها و ویژگی های مشابهی دارند. با آغاز شراکت رنو و لادا در روسیه، شاهد بودیم که مهندسان رنو در ارتقای خودروهای مختلف این خودروساز روسی نقش اساسی داشتند و با القای قالب محصولات رنو و داچیا، خودروهای جدیدی را با نشان لادا به بازار جهانی عرضه نمودند.
لازم به ذکر است که هنوز شرکت سایپا و پارس خودرو نسبت به این خبر واکنش نشان نداده اند. اما منابع خبری موثق، سیر پیشرفت مذاکرات این خودروساز ایرانی را با رنو، به لادا ارتباط می دهند.

Lada-Xray-in-Iran-2