۰ نفر

معاون وزیر صنعت اعلام کرد؛

شرط تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه قطعه‌سازی

۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۹:۱۴
کد خبر: 337739
شرط تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه قطعه‌سازی

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تامین ارز برای واردات مواد اولیه با توجه به ساخت برخی قطعات در داخل با حساسیت ویژه ای انجام می شود اما این امر مشمول قطعاتی نمی شود که تولید داخلی آنها توجیه اقتصادی ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، «فرشاد مقیمی» در نشست هم اندیشی رفع مشکلات خودروسازان شهرستان بم و قطعه سازان که در تهران برگزار شد، از اتخاذ تصمیماتی برای رفع مشکلات تخصیص ارز خبر داد.
مقیمی گفت: در نشست های مشترک با بانک مرکزی، تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه مورد نیاز بررسی و تمهیداتی برای تسهیل اختصاص ارز به صنعتگران در نظر گرفته شد.
وی درباره مشکل سرمایه در گردش واحدها و کمبود نقدینگی نیز ابراز امیدواری کرد از محل 40 هزار میلیارد تومانی که برای توسعه صنایع اختصاص یافته است، اعتباراتی برای خودروسازان بخش خصوصی مانند کرمان موتور، مدیران خودرو و غیره در نظر گرفته شود.
این مسوول همکاری قطعه سازان و خودروسازان در شرایط کنونی را ضروری برشمرد و گفت: ورود مواد اولیه مورد نیاز قطعه سازان با همکاری بانک مرکزی و گمرک پیگیری و موانع پیش رو برای ورود برخی قطعات به کشور رفع می شود.

** تاکید نماینده شهرستان بم بر حفظ اشتغال در مناطق محروم
نماینده مردم شهرستان بم در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: بخشی از منطقه شرق استان کرمان جزو مناطق کمتر توسعه یافته است و مردم در سایه تولید مشغول به کارند.
«حبیب ‌الله نیکزادی پناه» بر رفع مشکل نقدینگی و ثبت سفارش واردات مواد اولیه مورد نیاز قطعه سازان و خودروسازان این منطقه تاکید کرد و خواستار آن شد که دولت مشکلات اساسی صنعت خودرو را رفع کند و اقداماتی برای رفع مشکلات تامین ارز این صنعتگران انجام دهد.
بر پایه این گزارش، در این نشست مشکلات متعددی از سوی تولیدکنندگان خودرو مطرح شد که اختصاص ارز برای واردات مواد اولیه مورد نیاز قطعات، تزریق نقدینگی و رفع مسائل گمرکی از مهمترین دغدغه‌های خودروسازان در این منطقه کمتر توسعه یافته عنوان شد.
به گزارش ایرنا، چهاردهم بهمن ماه معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست تخصصی کمیته خودرو از تخصیص چهار هزار میلیارد تومان به 2 شرکت بزرگ ایران خودرو و سایپا خبر داد و عملیات اجرایی تخصیص این مبلغ به قطعه سازان در شرکت های خودروساز آغاز شده است.