۰ نفر

معاون ایران خودرو؛

روزانه 1500دستگاه خودرو تحویل می‌شود

۲۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۹:۴۷
کد خبر: 336354
روزانه 1500دستگاه خودرو تحویل می‌شود

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو گفت: میزان تعهدات معوق این شرکت با تحویل روزانه بیش از یک هزار و 500 دستگاه خودرو تا پایان سال کاهش خواهد یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین، «مصطفی خان کرمی» افزود: همزمان با افزایش تولید و تحویل خودرو، تعداد تعهدات معوق این شرکت به مشتریان تا پایان سال کاهش خواهد داشت.
عباس تابش معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت در بهمن ماه جاری اعلام کرد: خودروسازان باید تمام خودروهای پیش‌فروشی را با قیمت قراردادی قبلی به خریداران تحویل دهند و تأکید کرد که تمام قراردادهای قطعی باید با قیمت قبل به مردم تحویل داده شود و بابت این تأخیرها، سود مشارکت و جریمه تأخیر به مردم پرداخت شود. 
خان کرمی اضافه کرد: تامین کسری قطعات خودروها موجب می شود تا تعداد خودروهای ناقص کاهش یابد و با تکمیل آنها به متقاضیان ذیربط تحویل شود. 
تابش گفته بود: خودروسازان باید ۸۰ درصد تولیداتشان را به تعهداتشان اختصاص دهند که بازرسان وزارت صنعت در هر دو کارخانه خودروسازی مستقر شده اند تا این قانون رعایت شود و در حداقل زمان تلاش خواهد شد تا انتظارات مردم برآورده شود.
به گفته خان کرمی، انجام تعهدات به مشتریان و تحویل خودروهای معوق در اولویت قرار دارد و این مهم در ماه های آینده نیز تداوم خواهد داشت. 
وی گفت: پرداخت سود مشارکت و جریمه دیرکرد مطابق قرارداد به مشتریان انجام خواهد شد.
بررسی جدول های آماری منتشر شده از سوی وزرات صنعت، معدن و تجارت نشان می دهد گروه صنعتی ایران خودرو از آغاز امسال تا پایان دی ماه، 358 هزار و 980 دستگاه خودرو تولید کرد که نسبت به پارسال 39 درصد کاهش یافته است.