۰ نفر

“هاوال H9” با چه قیمتی به فروش رسیده است؟

۸ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۲۷
کد خبر: 325345
“هاوال H9” با چه قیمتی به فروش رسیده است؟

در تاریخ ۳ دی ۱۳۹۷ گروه بهمن اطلاعیه ای را با عنوان «ارسال گزارش تولید و فروش تا پایان آذر ماه ۹۷ شرکت بهمن موتور از شرکت های تابعه ی گروه بهمن» بر روی سایت “کدال” بارگزاری کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اسب بخار، در این گزارش آمار تولید و فروش محصولات بهمن موتور در آذر ماه ۱۳۹۷ و همچنین جمع مبلغ فروش خالص به سهام داران نماد “خبهمن” گزارش شده و از طرفی می توان آمار تجمعی ۹ ماهه ی ابتدای سال جاری را در فایل پیوست مشاهده کرد.

اما آنچه که در کنار تمام آمارهای اعلام شده از جانب گروه بهمن برای رسانه های تخصصی خودرو جذاب است، فروش هاوال H9 در ماه گذشته توسط این شرکت بوده که تا به امروز حتی کوچکترین خبر و اطلاعاتی در خصوص این خودرو از جانب بهمن موتور منتشر نشده است. اولین محموله ی هاوال H9 که به صورت وارداتی در تابستان امسال به گمرک شهید رجایی بندرعباس آماده بود، گویا توانسته ترخیص شود و مجوزهای اخذ پلاک ملی برای آن صادر شده است. بر اساس تصاویری که برخی مخاطبان اسب بخار از داخل گمرک در تابستان ۱۳۹۷ برای ما ارسال کرده بودند و آمارهایی که به این رسانه اعلام نموده اند، گویا بهمن موتور تنها حدود ۵۰ دستگاه از بزرگترین و لوکسترین محصول هاوال را به بازار ایران آورده است. پیش از آغاز تحریم ها، بهمن موتور بارها اعلام کرده بود که پس از تولید هاوال H2، هاوال H9 نیز به صورت وارداتی به بازار ایران می آید و هاوال H6 هم به عنوان یک کراس اوور بزرگ لوکس در نیمه ی دوم سال جاری وارد خط تولید این شرکت خصوصی می شود. اما با گذشت زمان و بروز تحریم ها و مشکلات اقتصادی، شاهد هستیم که این شرکت حتی در تولید منظم H2 به مشکل خورده و مانند سایر خودروسازان دیگر در شرایط فعلی نمی تواند برنامه های گذشته ی خود را پیش ببرد.

با وجود اینکه برخی رسانه های تخصصی از حضور هاوال H9 در گمرک های کشور خبر داشتند و این اتفاق را در زمان خود به مخاطبانشان اطلاع رسانی کرده بودند، با این وجود منتظر بودند که بهمن موتور به صورت رسمی برای این ۵۰ دستگاه شرایط فروش و یا قیمت رسمی را اعلام نماید. اما با گذشت زمان مشخص شد که این شرکت برنامه داشته تا در شرایط فعلی و وجود مشکلات مختلف، هیچ پروژه ی بازاریابی و فروشی را برای هاوال H9 نداشته باشد. اما جالب است بدانید که طبق اطلاعات منتشر شده از جانب گروه بهمن در سایت کدال، بهمن موتور در آذر ماه گذشته ۳۸ دستگاه هاوال H9 را فروخته و کسی نمی داند که فروش این خودروها در سیستم نمایندگی ها انجام شده و یا به شکلی دیگر برنامه ی حضور آن در بازار کشور پیش رفته است؟

02

به هر صورت بر اساس آمار منتشر شده از جانب این شرکت، بهمن موتور ۳۸ دستگاه هاوال H9 را در آذر ماه ۱۳۹۷ فروخته و جمع فروش خالص آن ها ۱۱ میلیارد و ۴۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است. به عبارت ساده به صورت میانگین هر دستگاه H9 قیمتی حدود ۳۰۱ میلیون و ۷۴ هزار تومان داشته و حال باید منتظر باشیم که در روزهای آتی این شاسی بلند لوکس چینی به صورت محدود دوباره وارد جاده های کشور شود. البته که گویا تعدادی از H9های بهمن موتور پلاک ملی را دریافت کرده اند و ترددشان چند وقتی است که در خیابان های تهران شروع شده است. پیش از ورود هاوال H9 توسط بهمن موتور، عظیم خودرو با ماه ها تاخیر توانست تعداد محدودی هاوال H9 را با پلاک ملی به خیابان ها بفرستد. اما H9های بهمن موتور نسخه ی فیس لیفت و ۲۰۱۸ هستند و از نظر فنی تا حدی نسبت به نمونه های عظیم خودرویی ارتقا پیدا کرده اند.

در چند روز گذشته، برخی منابع خبری گفته اند که گویا تعدادی از دلالان بدون هیچ گونه آگهی فروش در فضای مجازی به دنبال مشتری برای هاوال H9 هستند و گاهی قیمت بیش از ۹۰۰ میلیون تومان را برای این شاسی بلند چینی وارداتی اعلام می کنند. اما به گفته ی کارشناسان بازار خودرو، در شرایط فعلی بازار، هاوال H9 که با تعداد بسیار محدود وارد بازار شده است می تواند در بهترین حالت قیمتی حدود ۶۰۰ میلیون تومان را به خود اختصاص دهد. زیرا در شرایط فعلی اکثر بازاری ها می دانند که بزودی رکستون G4 از گمرک ترخیص شده و به دست مشتریان می رسد و برنامه دارند تا با ثابت بودن شرایط فعلی ارز، این شاسی بلند آفرودی کره ای را با قیمتی کمتر از ۷۰۰ میلیون تومان در بازار آزاد معامله کنند. این در حالی است که رکستون G4 هم مدل ۲۰۱۸ بوده و اصالت غیر چینی دارد و از سویی با تیراژ به مراتب بیشتر از هاوال H9 وارد گمرک های کشور شده است.

H9 مدل ۲۰۱۸ که به سفارش بهمن موتور در کارخانه ی چین هاوال ساخته شده و به صورت وارداتی در بازار کشور عرضه شده است، به پیشرانه ی دو لیتری توربو و پاشش سوخت مستقیم مجهز است که ۲۴۱٫۳ اسب بخار را با ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این گشتاور از ۱۸۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه قابل بهره برداری است و از طریق یک جعبه دنده ی ۸ سرعته ی اتوماتیک ZF آلمان به چرخ های جلو و عقب می رسد. نمونه ی قبلی H9 که در حال حاضر در بازار کشورهای عربی و برخی مناطق دیگر به عنوان نسخه ی ارزان این شاسی بلند چینی به فروش می رسد، ۲۱۴٫۴ اسب بخار قدرت دارد و گشتاور ۳۲۴ نیوتن متر را در ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه به از طریق جعبه دنده ی ۶ سرعته ی اتوماتیک ZF به چرخ های جلو و عقب می رساند.

هاوال H9 بهمن موتور به امکاناتی نظیر ۸ کیسه ی هوای ۱۲ نقطه ای، ۷ صندلی، تریم داخلی چرم، سیستم تهویه سه کاناله، صندلی های ردیف سوم با باز و بسته شدن برقی، سقف پانارومیک، کامپیوتر سفر، نمایشگر ۸ اینچی، تنظیم الکتریکی حالت انتقال قدرت به چرخ ها، صندلی راننده ی برقی با حافظه، صندلی شاگرد برقی، سردکن و گرمکن صندلی های جلو با ماساژور، گرمکن فرمان، تنظیم برقی ستون فرمان در چهار جهت، استارت دکمه ای، سیستم استارت استاپ هوشمند، دنده ی پشت فرمان، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، سنسور نور و باران، زنون و چراغشوی، چرخش چراغ ها در پیچ ها، تنظیم حالت رانندگی، رادار خطی، رادار نقطه کور، دوربین های جانبی و عقب، سنسور پارک جلو و عقب، نمایشگر آمپر آنالوگ و دیجیتال، تقسیم نیروی هوشمند در دیفرانسیل عقب و… مجهز است.

کمپانی هاوال چین که به عنوان زیرمجموعه ی گروه گریت وال شناخته می شود، H9 را بر مبنای تویوتا لندکروزر پرادو تولید کرده و تا حد زیادی در بخش طراحی، زوایای ورود و خروج و همچنین ابعاد، سعی داشته تا خود را رقیب این شاسی بلند ژاپنی محبوب معرفی کند.

کاتالوگ هاوال H9 مدل ۲۰۱۸ شرکت بهمن موتور

03