۰ نفر

طی دو هفته آینده؛

«بسته جامع ساماندهی بازار خودرو» به مجلس ارائه می‌شود

۶ دی ۱۳۹۷، ۲۱:۳۰
کد خبر: 325034
«بسته جامع ساماندهی بازار خودرو» به مجلس ارائه می‌شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع مجلس گفت: وزیر صنعت در جلسه با هیات رئیسه کمیسیون وعده داد تا دو هفته آینده بسته ای را برای «ساماندهی بازار خودرو» به مجلس ارائه کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، عبدالله رضیان عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: اعضای هیات رئیسه کمیسیون صنایع در جلسه ای با حضور  وزیر صنعت،معدن و تجارت موضوع بازار خودرو را مورد بررسی قرار دادند و وزیر صنعت قول داد تا دو هفته آینده بسته ای را برای ساماندهی بازار خودرو نهایی کرده و به کمیسیون ارائه کند.

عضو کمیسیون صنایع با اشاره به بررسی موضوع  لزوم نزدیک شدن قیمت خودرو در کارخانه و بازار گفت: آقای سروش مدیر عامل شرکت سایپا اعلام کرد این شرکت روزانه ۳۰ میلیارد تومان ضرر می دهد.

وی اظهار داشت: اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار آزاد به جیب دلال ها می رود و تنها ۲۰ درصد خودرو هایی که خرید و فروش می شوند ، خودرو های صفر هست و بقیه داد و ستد ها مربوط به خودرو هایی است که مدت ها از تولید آن ها می گذرد.

اگر خودرو سازها ۵ درصد زیر قیمت بازار خودرو را عرضه کنند، معاملات خودرو در بازار تحت کنترل وزارت صنعت و شرکت های خودرو ساز در خواهد آمد و به دلیل اینکه دلالی ها کاهش می یابد تقاضای بازار نیز واقعی شده  و کاهش خواهد یافت.