۰ نفر

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

نمایش توان داخلی سازی کشور در نمایشگاه خودرو تهران/ شروط قیمت‌گذاری بر اساس حاشیه بازار چیست؟

۳ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۳۶
کد خبر: 324147
نمایش توان داخلی سازی کشور در نمایشگاه خودرو تهران/ شروط قیمت‌گذاری بر اساس حاشیه بازار چیست؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از تمام خودروسازان و تولیدکنندگان خواسته ام، توان داخلی سازی خود برای قطعاتی که به واسطه برخی محدودیت‌های بین المللی دیگر وارد نمی‌شود و موفق به تولید داخلی آن شده‌اید را در معرض دید عموم قرار دهید.

به گزارش اقتصادآنلاین، رضا رحمانی، با اعلام این خبر گفت: با حضور و معرفی توان داخلی صنعت خودروسازی در سومین نمایشگاه خودرو تهران، هم شاهد ایجاد کسب و کار جدید برای قطعه سازان و هم رونق تولید در این بخش خواهیم بود.

وی که در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما سخن می‌گفت، ادامه داد: قیمت گذاری خودرو بر مبنای حاشیه بازار در شهریورماه امسال مصوب شده بود اما بنده برای اجرای آن چند شرط گذاشتم.

رحمانی ادامه داد: شروط تحقق قیمت گذاری بر مبنای حاشیه بازار از سوی خودروسازها شامل رونق تولید، عمل به تعهدات، تامین قطعه ساز، تولید و عرضه قطعاتی که قبل تر از خارج می‌آمد، واگذاری اموال و فعالیت‌های غیر خودرویی خودروسازان می‌شود.

به گفته وزیر صنعت، فعالیت بر روی موضوع افزایش توان داخلی سازی و تولید و عرضه قطعاتی که پیش تر از خارج می‌آمده یکی از مهمترین تاکیدات این وزارتخانه به خودروسازان و قطعه سازان برای تحقق رونق تولید، عبور از برخی بحران‌ها و حمایت از تولید و تولیدکننده داخلی بوده است.

وی موارد ذکر شده را برنامه کوتاه مدت و میان مدت وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور تحول در ساختار خودروسازی کشور دانست و خاطرنشان کرد: این گام ابتدایی است و ظرف یک تا دو سال آینده شاهد اجرای یک برنامه اساسی و متحول گرا در خودروسازی و قطعه سازی کشور خواهیم بود.

بر اساس این گزارش سومین نمایشگاه خودرو تهران از 18 تا 21 دی ماه جاری در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار خواهد شد.