۰ نفر

سرمایه‌گذاری چندمیلیاردی خودروساز آلمانی در وسایل نقلیه خودران و برقی

۱۳ آذر ۱۳۹۷، ۲۱:۳۱
کد خبر: 319586
سرمایه‌گذاری چندمیلیاردی خودروساز آلمانی در وسایل نقلیه خودران و برقی

شرکت آئودی به‌عنوان یکی از بزرگترین زیرمجموعه‌های فولکس واگن اعلام کرده است که قصد دارد به منظور توسعه خودروهای خودران و برقی تا سال ۲۰۲۳ میلادی ۱۴ میلیارد یورو معادل ۱۵.۹ میلیارد دلار هزینه کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت خودروسازی آئودی امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که می‌خواهد به جریان سایر خودروسازان برای توسعه خودروهای برقی و خودران که این روزها از محبوبیت و استقبال زیادی مواجه شده است، بپیوندد و در این راستا تا سال ۲۰۲۳ میلادی به میزان ۱۴ میلیارد یورو معادل ۱۵.۹ میلیارد دلار سرمایه گذاری کند.

یکی از مقامات آئودی در این خصوص می‌گوید: تمرکز این خودروساز از این پس بر روی توسعه پلت‌فرم خودروهای برقی و خودران خواهد بود، بنابراین انتظار می‌رود که این شرکت سرمایه‌گذاری‌های کلانی را در این حوزه اختصاص دهد.

تاکنون شرکت‌های بسیاری نظیر اپل، جنرال موتورز، تسلاموتورز، نسخه‌هایی آزمایشی از خودروهای خودران را به مرحله تولید رسانده‌اند که البته هنوز هیچ‌ یک از آن‌ها نتوانسته‌اند از آزمایش‌ها و تست‌های نهایی خود سربلند بیرون آمده و به طور کامل مورد تایید سازمان‌های نظارتی و حمل و نقل جاده‌ای در کشورهای موردنظر قرار بگیرند.

خودروهای خودران با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و پیشرفته‌ای نظیر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی قادر خواهند بود، بدون نیاز به راننده، در خیابان و جاده‌ها تردد و سرنشینان خود را جابجا کنند.

آلمان که میزبان بزرگترین و برترین صنایع و شرکت‌های خودروسازی در جهان است، حالا به نظر می‌رسد که قصد دارد در توسعه فناوری خودروهای دوستدار محیط زیست برقی و خودران پیشگام باشد و به همین دلیل نیز بسیاری از خودروسازان مستقر و فعال در این کشور به فکر روی آوردن به سمت و سوی خودروهای خودران، برقی و الکتریکی افتاده‌اند.  

آئودی