۰ نفر

به دنبال بازداشت آقای مدیر عامل؛

مکرون خواستار حفظ وحدت میان شرکت رنو و نیسان شد

۱۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۴۱
کد خبر: 318695
مکرون خواستار حفظ وحدت میان شرکت رنو و نیسان شد

رییس جمهور فرانسه در پی بازداشت مدیر عامل شرکت رنو-نیسان به نخست وزیر ژاپن گفت: خواهان حفظ وحدت میان شرکت رنو و نیسان موتور است.

به گزارش بلومبرگ انگلیسی، امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه به شینزو آبه نخست وزیر ژاپن گفت: خواهان حفظ اتحاد میان شرکت خودرو سازی رنو و نیسان موتور بعداز دستگیری کارلوس گوسن مدیر عامل این دو شرکت است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، مکرون در حاشیه اجلاس گروه جی ۲۰ در آرژانتین بار دیگر نسبت به تعهد خود برای حفظ اتحاد و ثبات این دو گروه خودروساز تاکید کرد. منابع آگاه که خواستند نامی از آنها برده نشود گفتند: دیدار مکرون و آبه درست چند ساعت بعد از آنکه دادستان ژاپن حکم بازداشت «گوسن» را تا ۱۰ روز تمدید کرد انجام گرفت.

بر همین اساس، کارلوس گوسن در نوزدهم نوامبر در ژاپن به اتهام مخفی کردن درآمد خود و سوءاستفاده از سرمایه شرکت نیسان دستگیر شد؛ البته وی این اتهامات را منکر شده است. دستگیری وی اتحاد رنو و نیسان را در حاله ای از ابهام قرار داده که طی تقریبا دو دهه ایجاد شده بود. در حال حاضر عواقب این اختلاف برای پاریس سنگین تر از توکیو است و شرکت خودروسازی رنو به عنوان یک کمپانی بسیار مهم برای فرانسه عمل می کند.

بر پایه این گزارش، تقریبا ۵۰ هزار نفر در شرکت رنو در فرانسه مشغول به کار هستند که بخشی از تلاش های مکرون برای پویایی اقتصاد فرانسه محسوب می شود و شرکت رنو ۴۳ درصد از سهام نیسان را مالک است؛ در حالی که شرکت نیسان ۱۵ درصد از سهام رنو را در اختیار دارد و حق رای هم ندارد.