۰ نفر

قیمت جدید هاوال H2 اعلام شد

۸ مهر ۱۳۹۷، ۲۰:۳۳
کد خبر: 304128
قیمت جدید هاوال H2 اعلام شد

شرکت بهمن موتور به عنوان زیر مجموعه گروه بهمن با صدور دعوتنامه های جدید هاوال H2، بهای این خودرو را افزایش داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، طبق اعلام مشتریان این شرکت، بهای هاوال H2 از ۱۱۲ میلیون تومان به ۱۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. پیش از این هم می شد حدس زد که بهمن موتور برنامه ی افزایش قیمت هاوال H2 را دارد. زیرا پیش از افزایش قیمت خودروها به خاطر بحث ارز، سیاست های این شرکت در محصولات گذشته نشان می داد که برای جذب مشتری در فروش های اول، بهای خودرو را با سود کمتر برای خود و همچنین رقابتی نسبت به سایر خودروها تعیین می کند. فاو بسترن B30 هم در روزهای اول قیمتی کمتر از ۵۸ میلیون تومان داشت، اما در کمتر از ۶ ماه در شرایط ثبات بازار ارز به قیمتی فراتر از ۶۴ میلیون تومان رسید. حال می بینیم که این سیاست به هاوال H2 هم رسیده و امروز قیمت این خودرو به صورت پله ای از ۹۵ میلیون تومان با گذشت زمان به ۱۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

با اینکه این نوع سیاست گذاری شرکت ها برای بسیاری از مشتریان و دارندگان حواله ها آنچنان خوشایند نیست، اما گویا در ایران نمی توان به این مسائل اعتراض کرد. زیرا نهادهای نظارتی نمی توانند نسبت به افزایش قیمت خودروسازان خصوصی و همچنین خودروهای بالای ۱۰۰ میلیون تومان اظهار نظر خاصی داشته باشند. بسیاری از مشتریانی که امروز با قیمت رسمی ۱۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هاوال H2 در حواله های خود مواجه شده اند، در زمان ثبت نام پیش بینی قیمتی حدود ۱۰۴ میلیون تومان را داشتند.

بر اساس افزایش قیمت رسمی هاوال H2، احتمال آن زیاد که بازار آزاد دوباره به این اتفاق واکنش مثبت نشان دهد و دوباره هاوال H2 در معاملات بازار تهران گرانتر شود. در حال حاضر این کراس اوور می توان با قیمتی حدود ۲۲۵ تا ۲۳۳ میلیون تومان در بازار آزاد خریداری کرد.