۰ نفر

در ادامه جنگ تجاری؛

فورد در آمریکا خودروی چینی نمی‌فروشد

۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۲۱:۱۴
کد خبر: 297758
فورد در آمریکا خودروی چینی نمی‌فروشد

رییس فعالیت‌های آمریکای شمالی شرکت فورد موتور گفت که این شرکت به علت چشم‌انداز تعرفه‌های بالاتر، به صورت غیرمنتظره‌ای برنامه خود برای فروش خودروی ساخت چین خود در آمریکا را لغو کرده است.

به گزارش رویترز، رییس فعالیت‌های آمریکای شمالی شرکت فورد موتور گفت که این شرکت به علت چشم‌انداز تعرفه‌های بالاتر آمریکا، به صورت غیرمنتظره‌ای برنامه خود برای فروش خودروهای کوچک ساخت چین در ایالات‌متحده را لغو می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، این تصمیم شرکت فورد درحالی صورت می‌گیرد که  دونالد ترامپ با تهدید به وضع تعرفه‌های جدید بر ۲۰۰ میلیارد دلار از واردات چین، در حال بدتر کردن جنگ تجاری است.

همین حالا هم دولت ترامپ بر خودروهای ساخت چین ۲۵ درصد تعرفه وضع کرده است. ترامپ در حال بررسی طرحی است که بر تمام خودروهای وارد شده به آمریکا تعرفه وضع می‌کند.

رییس آمریکای شمالی فورد، کومار گالهوترا، در کنفرانس تلفنی خود با خبرنگاران گفت: با در نظر گرفتن چشم‌انداز تعرفه‌های سنگین، قیمت خودروی فورد مدل فوکوس اکتیو که در چین تولید می‌شود، در آمریکا خیلی بالاتر خواهد بود.

او گفت ما همین حالا در مورد لغو برنامه فروش این مدل در ایالات‌متحده، تصمیم‌گیری کردیم، اما برنامه‌های ما برای ساخت و فروش این مدل در آمریکا و چین، در سر جای خود باقی است.

فورد پیش از این هم برنامه خود برای واردات مدل سدان خودروی فوکوس از چین را لغو کرده بود.

بر خلاف فورد که تولید این خودرو خود را لغو کرد، شرکت رقیب، جنرال‌موتورز، به دنبال دریافت معافیت از تعرفه‌های جدید ۲۵ درصدی بر واردات خودروی بیوک انویژن خود می‌باشد.