۰ نفر

نقص فنی در سوئیچ و استارت هزاران خودروی نیسان

۱۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۳۳
کد خبر: 297096
نقص فنی در سوئیچ و استارت هزاران خودروی نیسان

شرکت خودروسازی نیسان بیش از ۱۶۶ هزار دستگاه خودروی فروخته شده در آمریکای شمالی را به علت نقص فنی در تغییر وضعیت سوئیچ و استارت فراخوان داد.

به گزارش وب سایت autoblog، مدتهاست فراخوان شرکت‌های خودروسازی بزرگ در گوشه و کنار جهان بعلت مشکلات و نقص های فنی بالا گرفته است و خودروسازان برتری نظیر جنرال موتورز، هیوندای موتورز و غیره برای برطرف کردن مشکلات مربوط به خودروهای خود آنها را فراخوان داده اند تا به بررسی و چک آنها بپردازند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، حالا شرکت ژاپنی نیسان موتورز اعلام کرده است که ۱۵۳ هزار دستگاه خودرو در ایالات متحده آمریکا و ۱۳ هزار دستگاه نیز در کانادا احتمالا در استارت خوردن و احتراق موتور خودرو با نقص فنی و مشکل مواجه هستند که صاحبان آنها باید در اسرع وقت، به نمایندگی های مجاز این شرکت مراجعه کرده و به برطرف کردن مشکل مربوطه بپردازند.

این فراخوان در ایالات متحده شامل مدل‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ از خودروهای نیسان جوک، فرانتیر، سنترا، ورسا، ورسا نوت، اِن وی، اِن وی ۲۰۰ و در کانادا نیز شامل مدل‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ خودروهای فرانتیر، میکرا، ورسا نوت، سنترا، اِن وی ۲۰۰، اِن وی ۱۵۰۰، اِن وی ۲۵۰۰ و اِن وی ۳۵۰۰ می‌شود.

این نقص فنی به صورتی است که موجب می شود وضعیت سوئیچ خودرو در حین رانندگی از حالت روشن (ON ) به حالت (ACC) تغییر یابد که در نهایت موجب می شود موتور خودرو به طور ناگهانی خاموش شده و سیستم اتوماتیک کیسه های هوا (Airbags) نیز از کار بیفتد. این مشکل و نقص فنی منجر به بروز خطر تصادف و خارج شدن خودرو از کنترل راننده خواهد شد.