۰ نفر

ارسال مواد غذایی با استفاده از خودروهای خودران

۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۲۵
کد خبر: 296222
ارسال مواد غذایی با استفاده از خودروهای خودران

یک استارتاپ آمریکایی در نظر دارد در یک طرح آزمایشی، از خودروهای خودران برای ارسال مواد غذایی استفاده کند.

به گزارش تک‌کرانچ، یک استارتاپ وسایل نقلیه خودران موسوم به "اتوایکس"(AutoX) با همکاری سایت خرید "GrubMarket.com" و فروشگاه موادغذایی "DeMartini Orchard"، یک سیستم آزمایشی ارسال موادغذایی و فروشگاه متحرک راه انداخته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، شرکت اتوایکس که در سپتامبر سال 2016 تاسیس شد، از راه سرمایه‌گذاری‌های راهبردی و مالی، 43 میلیون دلار به دست آورده است. این شرکت، در شهر سن خوزه واقع است و شعبه‌هایی نیز در چین دارد.

این طرح آزمایشی، در ابتدا به یک منطقه دارای 400 خانه در شهر سن خوزه ایالت کالیفرنیا محدود بود. این شرکت با حدود 90 نفر کارمند، تنها دو خوروی خودران دارد که در آغاز کار مورد استفاده قرار خواهند گرفت. هدف "اتوایکس"، گسترش این طرح آزمایشی در شهرهای مانتین ویو و پالو آلتو کالیفرنیا با شرکای جدید است.

مشتریان می‌توانند اپلیکیشن مورد نظر را دانلود و سفارش خود را ثبت کنند. در حال حاضر، سفارشات باید یک روز پیش از ارسال ثبت شوند. روش دیگر این است که مشتریان، هنگام رسیدن خودروی شرکت، گزینه‌های خرید را ببینند و انتخاب کنند.

شرکت اتوایکس برخلاف شرکت‌های دیگر، به جای تمرکز بر مردم، بر ارسال کالاها تمرکز دارد. "هوگو فوزاتی"(Hugo Fozzati)، مدیر اتوایکس گفت: ما باور داریم رانندگی مردم در سطح شهر برای خرید کردن، بی‌معناست. این کار موجب ازدحام و آلودگی هوا می‌شود؛ در نتیجه باید بر روش موثرتری تمرکز کرد.

اتوایکس قصد دارد در این پروژه، از فناوری "لیدار" استفاده کند اما بیشتر بر استفاده از دوربین‌های وضوح بالا تمرکز خواهد داشت. الگوریتم‌های اختصاصی هوش مصنوعی این شرکت می‌توانند ارتباط لازم برای این طرح را برقرار کنند.

این طرح آزمایشی، نخستین گام برای استفاده همگانی از وسایل نقلیه خودران است و اتوایکس ادعا می کند که می‌توان با استفاده از سخت‌افزارهای مقرون‌ به‌ صرفه، به این هدف رسید.