۰ نفر

برزیل آماده ورود به بازار خودروهای تجاری ایران است

۱۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۰۱
کد خبر: 290356
برزیل آماده ورود به بازار خودروهای تجاری ایران است

مدیر امور بین الملل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: خودروسازان برزیلی برای ورود به بازار خودروهای کار و تجاری ایران اعلام آمادگی کرده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین، «سیدعلی عراقچی» از دیدار چهارشنبه سفیر و نمایندگان خودروسازان سنگین برزیل با رییس هیات عامل ایدرو که معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت است، خبر داد. 
عراقچی افزود: سفیر برزیل به عنوان نماینده تام الاختیار دولت این کشور در دیدار با «منصور معظمی» آمادگی دولت خود را برای همکاری با ایران در زمینه سرمایه گذاری مشترک، تامین منابع مالی و حمل و نقل بویژه خودروهای تجاری اعلام کرد.
«نمایندگان خودروسازان برزیلی در این نشست با اشاره به قابلیت های بالای این کشور در حوزه تولید ناوگان حمل و نقل مسافری و تجاری، از تصمیم جدی خودروسازان برزیل برای ورود به بازار خودروهای کار و تجاری در ایران سخن گفتند».
به گفته عراقچی، نمایندگان خودروسازان سنگین برزیل اعلام کردند حجم تولید خودروهای سنگین شرکت های ولوو و ایویکو مستقر در این کشور از حجم تولید کارخانه های مستقر در اروپا بیشتر است و تامین کامل قطعات منفصل (سی.کی.دی) را ممکن دانستند.
مدیر امور بین الملل ایدرو ادامه داد: دولت برزیل در قالب کمیته سرمایه گذاری تجارت خارجی (کامکس) و مرکز تجارت توسعه سرمایه گذاری (اپکس) به سفیر این کشور برای ایجاد روابط تجاری بویژه در بخش خودرو نمایندگی تام داده؛ به گونه ای که برزیل در گام نخست این همکاری ها تا سقف یک میلیارد و 200 میلیون یورو فاینانس در نظر گرفته است.
به گفته عراقچی، در ماه جاری هیات های کارشناسی بانکی و فنی برای ادامه مذاکرات و چگونگی تعامل به ایران می آیند.
صنایع خودروسازی برزیل در چند سال گذشته به رکورد تولید سالیانه چهار میلیون دستگاه در سال دست یافت و به تبع آن صنایع قطعه سازی این کشور نیز رشد قابل توجهی تجربه کردند.
ایران در گذشته شریک خوبی برای صنایع برزیل بوده اما این همکاری ها به دلیل تحریم ها و اعمال فشارهای اقتصادی دچار وقفه شد و تجارت و همکاری دوجانبه به طور تقریبی به صفر رسید.