۰ نفر

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران پاسخ داد:

کدام خودروها ارزان شد؟

۱۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۴۶
کد خبر: 290335
کدام خودروها ارزان شد؟

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران گفت: از چهارشنبه هفته گذشته تاکنون، ۵ درصد از قیمت خودروها در حاشیه بازار کاسته شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصر خوردو، سعید موتمنی با بیان این مطلب گفت: از 20 روز گذشته به دلیل محدودیت عرضه از سوی خودروسازان داخلی، شاهد افزایش قیمت 35 درصدی در حاشیه بازار به دلیل کمبود عرضه بودیم به طوری که در 7 روز، قیمت خودروها در بازار بیش از 35 درصد افزایش یافت.
وی با بیان این که افزایش قیمت از گروه سمند، پژو و دنا آغاز و به باقی خودروها سرایت کرد، تصریح کرد: در این شرایط حتی خودروهای چینی نظیر چانگان، هایما و اچ 30 کراس نیز تجربه 35 درصد افزایش قیمت در 10 روز را داشته اند هرچند که از چهارشنبه عصر، شاهد کاهش 5 درصدی حاشیه قیمت ها در بازار هستیم.
موتمنی در تشریح قیمت برخی از خودروها در بازار گفت: از هفته گذشته تاکنون پژو 405 جی ال ایکس دو میلیون تومان کاهش قیمت داشته و این کاهش در پژو پارس به 7 میلیون تومان رسیده به طوری که این خودرو در حال حاضر با قیمت 57 میلیون تومان خرید وفروش می شود.
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران با اشاره به کاهش 12 میلیون تومانی پژو 207 گفت: این خودرو در حال حاضر به 88 میلیون تومان رسیده و در عین حال نیز سمند ES7 نیز با 5 میلیون تومان کاهش به 45 میلیون تومان و سمند ال ایکس به 49 میلیون تومان کاهش یافته است.
وی با بیان این که در حال حاضر پژو 206 تیپ 2 به 48 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است، افزود: پژو 206 تیپ 5 نیز که در حدود 62 میلیون و 500 قیمت خورده بود در حال حاضر به 59 میلیون تومان و اچ سی کراس نیز با دو میلیون و 500 هزار تومان کاهش 70 میلیون و 500 تومان خرید و فروش می شود. دنا پلاس نیز با 5 میلیون تومان کاهش به 71 میلیون تومان رسیده است.
این فعال بازار خودرو با تاکید بر این که همزمان با افزایش قیمت ارز، تقاضا برای خرید خودرو به شکل چشمگیری کاهش می یابد، تصریح کرد: با به ثبات رسیدن نرخ ارز شاهد افزایش میزان خرید خواهیم بود به طوری که از سه روز گذشته و با ثابت ماندن نرخ دلار، تقاضا برای خرید در بازار وجود دارد. اما خودروهای وارداتی به دلیل تاثیر مستقیم از قیمت دلار، فعلا خریداری در بازار ندارند.
موتمنی با بیان این که همزمان با افزایش قیمت دلار، واسطه ها اقدام به خرید می کنند، اظهار کرد: براساس گزارش های ارایه شده فروش خودروهایی که به صورت تک یا محدود به بازار عرضه شده، کارتکسی بوده و از کانال نمایندگی ها انجام شده است.
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران یادآور شد: در صورت نظارت درست و پیگیری برای رسیدن خودرو به دست مشتری به صورت منطقه ای و همچنین جلوگیری از ایجاد محدودیت از سوی نمایندگی ها و درست نکردن مانع بر سر عرضه، بازار مدیریت خواهد شد وهرگونه اقدامی که منجر به تشنج در بازار شود، روزها زمان نیاز دارد تا بازار به حالت عادی بازگردد.
وی در ادامه از ورود نهادهای نظارتی به حوزه خودروهای خارجی شد و گفت: این نظارت باعث کاهش چشمگیر حتی تا 100 میلیون تومانی خودروهای وارداتی شد چرا که شرکت ها ملزم به عرضه خودرو به بازار شدند که در این شرایط خودروهایی که دپو شده بودند تحویل مشتریان شدند که ریزش قیمت وارداتی ها را به همراه داشت.