۰ نفر

عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

مسکوت ماندن 6ماهه طرح ساماندهی بازار خودرو/ در عرض دو ساعت، 4هزار نفر پراید خریدند!

۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۰۲
کد خبر: 278167
مسکوت ماندن 6ماهه طرح ساماندهی بازار خودرو/ در عرض دو ساعت، 4هزار نفر پراید خریدند!

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از مسکوت ماندن ۶ماهه طرح ساماندهی بازار خودرو با رای موافق اعضای این کمیسیون خبر داد.

اقتصاد آنلاین - المیرا اکرمی؛ محمدرضا نجفی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در این نشست که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، طرح ساماندهی بازار خودرو در دستور کار کمیسیون قرار گرفت که تعدادی از  مخالفان و مخالفان این طرح نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

نجفی در ادامه افزود: پس از مطرح شدن نظرات موافقان و مخالفان ۱۲ نفر از اعضای کمیسیون صنایع، تقاضای مسکوت ماندن این طرح به مدت شش ماه را ارائه کردند که در نهایت این پیشنهاد به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه در این نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت مشکلات تامین ارز برای خودروسازان و واردکننده ها و موانع تولید را تشریح کرد، گفت: در این جلسه عنوان شد که یک هزار و 500هزار میلیارد تومان نقدینگی که در اختیار مردم است موجب نابسامانی ها و مشکلاتی شده است که این موضوع شامل خرید خودرو هم می شود.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس عنوان کرد: طبق گفته وزیر صنعت در یک روز و در عرض 2 ساعت، 4 هزار نفر برای خرید پراید ثبت نام کرده‌اند و به این ترتیب مقداری از نقدینگی موجود در جامعه به سمت بازار خودرو حرکت رفته و نتیجه آن ایجاد آشفتگی در بازار شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: در این جلسه به دلیل کمبود وقت و طولانی شدن مباحث، فرصتی برای مطرح شدن خروج شرکت‌های خودروساز خارجی از کشور فراهم نشد.