۰ نفر

رییس اتحادیه خودرو تهران در گفت‌و گو با اقتصادآنلاین:

سود گرانی خودرو در جیب خودروسازان داخلی/ خودرو ارزان می‌شود؟

۲۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۰۹
کد خبر: 277868
سود گرانی خودرو در جیب خودروسازان داخلی/ خودرو ارزان می‌شود؟

افزایش چشمگیر قیمت خودروهای داخلی و وارداتی در بازار طی روزهای گذشته نگرانی و سردرگمی مردم شده است و سوال این است که آیا شرایط فعلی برای خرید خودرو مناسب است؟

اقتصادآنلاین- صدف امیرحسینی؛ سعید موتمنی، رییس اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو تهران در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین، افزایش قیمت خودرو طی روزهای گذشته را ناشی از کمیاب شدن این کالا در بازار دانست و تصریح کرد: خودرو به تعداد محدود و به صورت قطره چکانی به بازار عرضه شده که متناسب با نیاز مردم نیست و هر کالایی به مقدار ناچیز عرضه شود ارزش بیشتری پیدا می‌کند.

او همچنین به دیگر عوامل تنش‌زا در بازار اشاره کرد و توضیح داد: اوایل خرداد سازمان شورای رقابت اعلام کرد که اواخر این ماه خودرو گران می‌شود این تنش از همان زمان شکل گرفت و می‌توان گفت از عوامل اصلی گران شدن خودرو جو روانی موجود در بازار است.

اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو تهران با تاکید بر این‌که قیمت‌های فعلی واقعی نیست و حباب دارد، خاطرنشان کرد: طی چند روز اخیر خودرو های داخلی با یک شوک و افزایش قیمت عجیب رو به رو شده‌اند که این اصلا دلیل منطقی ندارد.

موتمنی با بیان این‌که بازار خودرو غیر قابل پیش‌بینی است، اضافه کرد: در حال حاضر اختلاف خودروهای پایین 45 میلیون تومان نیز حدود 5 تا 14 میلیون است.

وی درباره نقش نمایشگاه داران در افزایش قیمت‌ توضیح داد: بیشترین سود در این میان نصیب شرکت‌های خودروساز داخلی شده است و نمایشگاه داران هیچ نقش و سودی در افزایش قیمت خودرو نداشته اند.

اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو تهران با بیان این‌که خودرو باید تک نرخی شود، افزود: به شدت مخالف این افزایش قیمت هستم چرا که مصرف کننده بیشترین ضرر را متحمل خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: مردم باید آگاه باشند این افزایش قیمت معقولانه نیست و فعلا برای خرید و فروش دست نگه دارند.