۰ نفر

رکود و نبود خریدار منجر به دپو لوازم یدکی شد

۱۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۱۵
کد خبر: 277358
رکود و نبود خریدار منجر به دپو لوازم یدکی شد

رئیس اتحادیه لوازم یدکی، اتومبیل و ماشین آلات گفت: در حال حاضر بازار لوازم یدکی مشکلی از نظر تامین قطعات یدکی انواع خودروها ندارد اما در عین حال نیازمند همکاری همه دستگاه ها هستیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصر خودرو، غلامرضا بخشی زاده با اشاره به رکود در بازار لوازم یدکی که از سال گذشته تاکنون ادامه دارد، افزود: با وجود این که قطعات به اندازه کافی در بازار موجود است اما به دلیل رکود، خریداری در بازار وجود ندارد و این روند از سال گذشته تاکنون ادامه دار بوده است.

وی ادامه داد: بحران به وجود آمده منجر به دپو بیشتر محصولات شده در حالی که هیچ گونه نگرانی از بابت کالا وجود ندارد و بازار قادر به تامین همه نیازها خواهد بود.  

رئیس اتحادیه لوازم یدکی، اتومبیل و ماشین آلات همچنین از موفقیت چند واردکننده قطعات برای دریافت ارز 4200 تومانی خبر داد و تصریح کرد: در صورت ادامه این روند، با وجود قطعات وارد شده به کشور، هیچ نگرانی در زمینه تامین قطعات وجود ندارد.

بخشی زاده با اشاره به واردات انواع قطعات بدون ارائه خدمات پس از فروش در سال های گذشته تصریح کرد: این قطعات پس از یک تا دو سال استفاده دچار استهلاک شدند و در این شرایط ارایه خدمات پس از فروش بیش از همیشه مورد تاکید قرار گرفته اما به دلیل نبود این خدمات، چالش های زیادی به وجود آمده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر تنوع واردات خودرو به کشور زیاد است و این شرایط در حالی است که در هیچ دوره زمانی برای تعداد محدودی از خودروهای وارداتی، امکان بازگشایی دفتر خدمات پس از فروش قطعات آن ها وجود نداشته است.