۰ نفر

پرفروش‌ترین کوپه اسپرت ۲۰۱۷ را بشناسید +تصاویر

۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۰:۳۸
کد خبر: 265889
پرفروش‌ترین کوپه اسپرت ۲۰۱۷ را بشناسید +تصاویر

فورد ادعا می‌کند که ماستنگ پرفروش ترین کوپه اسپرت 2017 بوده است.

روز هفدهم آوریل برای دوستداران فورد بسیار خاص است. در سال 1964، این شرکت آمریکایی از خودرو پونی خود در نمایشگاه جهانی فلاشینگ مدو رونمایی کرد، در حالی که این خودرو در نمایشگاه های فورد در سراسر آمریکا معرفی می‌شد. و حالا در تولد 54 سالگی ماستنگ، این مدل پرفروش ترین کوپه اسپرت سال 2017 شناخته شده است. سال گذشته فورد موفق به فروش 125 هزار و 809 دستگاه ماستنگ کوپه و کانورتیبل شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خودروکار، اریک مرکل، تحلیلگر بخش فروش فورد گفت:" دنیا عاشق ماستنگ شده است. ماستنگ نماینده بهترین طراحی، عملکرد و آزادی آمریکایی است. قطعا شخصیتی دارد که شما را جذب می‌کند، فرقی ندارد که اهل کجا هستید."

کوپه فورد ماستنگ

 

ایالت متحده بهترین بازار برای این خودرو است، زیرا 81 هزارو 866 دستگاه در این کشور به فروش رسیده است. با این حال، تنها یک سوم این خودرو در دیگر نقاط دنیا به فروش رسید. به خصوص چین که به شدت از حضور ماستنگ لذت می‌برد. این خودرو پر فروش ترین کوپه اسپرت در چین بود و حدود هفت هزار و 125 دستگاه ماستنگ در این کشور به فروش رسید. طبیعتا محبوب ترین ماستنگ، مدل GT پنج لیتری هفت سیلندر است.

2017 سومین سالی بود که ماستنگ به عنوان پرفروش کوپه اسپرت در جهان معرفی شد. در سال 2016، این خودرو پرفروش ترین در اروپا نیز بود. از سال 2015 که فروش جهانی این خودرو شروع شد، فورد 418 هزار دستگاه ماستنگ را در سرتاسر دنیا فروخته است. در حال حاضر این خودروو در 146 بازار به فروش می‌رسد که 6 عدد از این بازار ها مثل برزیل، جزایر پالائو و ساحل عاج، سال گذشته به این لیست اضافه شدند.

کوپه فورد ماستنگ

فورد، ماستنگ را برای سال 2018 از تمامی جهات به روز رسانی کرده است. این به روز رسانی ها شامل تغییر قسمت جلویی و رخ قسمت عقب، عوض کردن موتور شش سیلندری با یک موتور 5 لیرتری هشت سیلندر یا یک موتور 2.3 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر برای قدرت بیشتر، می‌شود. موتور هشت سیلندر قدرتی معادل 460 اسب بخار و گشتاوری برابر 420 نیوتون متر دارد. این در حالی است که موتور 2.3 لیتری قدرت و گشتاوری معادل 310 اسب بخار و 350 تولید می‌‎کند. این دو مدل هردو جعبه دنده ده سرعت اتوماتیک و شش سرعت دستی دارند.

ماستنگ به مدت 54 سال مانند یک نماد مهم برای بازار خودروسازی جهان بوده است. احتمال اینکه این خودرو برای بار دیگر پرفروش شود، بسیار زیاد است.