۰ نفر

عضو هیات مدیره مدیران خودرو:

ورود دو خودروی جدید به بازار در سال جاری/افزایش ظرفیت تولید با بهره‌برداری از خط تولید جدید

۲۳ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۱۳
کد خبر: 263792
ورود دو خودروی جدید به بازار در سال جاری/افزایش ظرفیت تولید با بهره‌برداری از خط تولید جدید

عضو هیات مدیره مدیران خودرو از عرضه دو محصول جدید در سال جاری خبر داد و گفت: به رغم نوسانات ارزی تلاش داریم قیمت‌ها را افزایش ندهیم و فعلا در حال بررسی بیشتر هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، قائم مقام مدیرعامل مدیران خودرو در یک نشست خبری گفت: این شرکت با توجه به نیاز بازار به محصولات جدید، هرسال در زمینه نوآوری محصولات جدید فعال بوده و  در این راستا طی روزهای آینده تیگو ٥ جدید که شامل تغییراتی در طراحی، تجهیزات داخلی و آپشن است، رونمایی خواهد شد.

او در ادامه از عرضه دو محصول جدید خبر داد و افزود: بنا به برنا‌مه‌ریزی‌های انجام شده در نیمه دوم سال جاری، سدان جدید با نام آریزو ٦ و یک شاسی بلند جدید به بازار معرفی خواهد شد.

*افزایش ظرفیت تولید به ۱۶۰ هزار دستگاه

در ادامه این مراسم حسین شریعت، عضو هیات مدیره مدیران خودرو سیاست مدیران خودرو و چری را ارایه محصولاتی اقتصادی و مطلوب به مشتری اعلام و درباره تاثیر نوسانات ارزی بر قیمت محصولات خاطرنشان کرد: با وجود نوسانات ارزی تصمیمی در زمینه افزایش قیمت ها گرفته نشده و در حال بررسی بیشتر هستیم این در حالی است که هم اکنون برخی واردکننده ها و تولیدکنندگان نسبت به توقف تولید و فروش خود اقدام کرده اند.

او  ادامه داد: در نظر داریم با کنترل هزینه ها کمترین تاثیر را در قیمت ها داشته باشیم تا با سیاست جدید دولت، نسبت به ایجاد قدرت خرید جدید اقدام کنیم.

شریعت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه این شرکت با هدف اشتغالزایی در سال جدید اظهار کرد: فاز دوم کارخانه با ظرفیت تولید ١٠٠هزار دستگاه خودرو در اوایل سال جاری به بهره‌برداری می رسد و ظرفیت کلی تولید به ١٦٠ هزار دستگاه در سال خواهد رسید.

او‌ در ادامه افزود:میزان تولید این شرکت در سال گذشته ٧٠ هزار و ١٢٨ دستگاه بوده و برای سال جاری تولید بیش از ٨٠ هزار دستگاه پیش بینی شده است.

شریعت با بیان اینکه به طور قطع در خط تولید جدید، محصولاتی جدید و با کیفیت به تولید می‌شود، اضافه‌کرد: با ظرفیت فعلی ٤ هزار نفر در این خط تولید به صورت مستقیم و بیش از ١٠ هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به فعالیت هستند که با راه اندازی این خط تولید به طور قطع این میزان افزایش خواهد یافت.

07

*داخلی‌سازی از مرز ۳۰ درصد عبور می‌کند

عضو هیات مدیره مدیران خودرو درباره سهم داخلی‌سازی در محصولات این شرکت گفت: به صورت جدی در زمینه داخلی سازی فعال هستیم و در این راستا پروژه پارک فناوری خودرویی را پیش برده‌ایم که نیاز به حمایت دولت چین و ایران دارد. البته با توجه به اینکه این پروژه خصوصی است نمی توان در انتظار حمایت های دولتی باشیم.

به گفته او در حال حاضر میزان داخلی سازی خودروهای این شرکت ٢٠ تا ٣٠ درصد است که در نظر داریم تا پایان امسال از مرز ٣٠ درصد فراتر رود.

شریعت در پاسخ به سوال اقتصادآنلاین درباره اجرای استانداردهای هشتادوپنج گانه در محصولات ام‌وی‌ام و چری تصریح کرد: بیشتر محصولات این شرکت موفق به رعایت استانداردهای تعریف شده هستند به استثنای چند مدل محدود که با برنامه ریزی انجام شده با چری، برنامه مشخصی برای رفع مشکلات آن ها تعریف شده است.

*تامین ٩٢ درصد قطعات خودروهای ام‌وی‌ام و چری به صورت فوری

علی قادری، مدیر خدمات پس از فروش مدیران خودرو نیز  در این نشست از تداوم برنامه ارتقای خدمات پس از فروش این شرکت در سال جاری خبر داد و گفت: با برنامه های پیش بینی شده بنا شده تا همه ظرفیت ها به سمت فروش حرکت نکند و از این ظرفیت در جهت خدمات پس از فروش نیز استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه برنامه مدیران خودرو تسهیل دسترسی به قطعات در شبکه خواهد بود،افزود: با اقدامات انجام شده تامین قطعات خودروهای این شرکت از ٨٠ به ٩٢ درصد ارتقا یافته است. در عین حال تعداد مراکز فروش قطعات نیز به ٢٠ فروشگاه افزایش یافته و از آن جا که بیشتر قطعات موجود در بازار تقلبی هستند، برنامه افزایش این تعداد به ٥٠ فروشگاه را در دستور کار داریم تا قطعات اصلی به راحتی در اختیار مشتریان قرار گیرد.

قادری تعداد خودروهای متوقف در شبکه را ١٠٠ دستگاه اعلام و تصریح کرد: این در حالی است که پیش از این هزار دستگاه در شبکه متوقف بودند.

به گفته او دوره بررسی شکایت ها از ٢٠ به ٧ روز کاهش یافته است.

مدیر خدمات پس از فروش مدیران خودرو در پایان گفت: در حال حاضر بنا به آمار ارایه شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران میزان رضایت از خدمات پس از فروش از ٦٦٠ امتیاز در سال ٩٥ به ٦٩٠ امتیاز در اوایل سال ٩٦ ارتقا یافته است که امیدواریم امسال به مرز متوسط ٧٥٠ امتیاز که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تعریف شده، دست یابیم.