۰ نفر

هزینه کرد مشوق‌های صادراتی صنعت خودرو در تحقیق و توسعه

۱۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۳۱
کد خبر: 262638
هزینه کرد مشوق‌های صادراتی صنعت خودرو در تحقیق و توسعه

معاون فناوری های پیشرفته خودرویی مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا گفت: با توجه به شرایط مالی صنعت خودرو هرگونه کمک مالی در قالب مشوق های صادراتی می تواند منجر به تقویت برند داخلی شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصرخودرو ، شهرام آزادی با اشاره به اختصاص 1500 میلیارد تومان مشوق صادراتی و توان استفاده صنعت خودرو از این میزان مشوق اظهار کرد: به طور قطع در صورت هزینه کرد  این مشوق ها در بخش تحقیق و توسعه خودروسازان می توان شاهد تقویت برندهای داخلی و ارتقای کیفیت تولیدات آن ها بود.

وی با بیان این که تنها مشارکت با شرکای خارجی صنعت خودرو ایران را خودروساز نخواهد کرد، تصریح کرد: زمانی می توان ایران را خودروساز دانست که نام یک برند را در بازارهای جهانی مطرح کند و توان رقابت با نشان های مطرح را داشته باشد، در غیر این صورت مشارکت با یک برند خارجی به معنای خودروساز شدن نیست.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: سرمایه گذاری در تامین کننده ها و همچنین خودروسازان اصلی از راهکارهای نفوذ در بازارهای جهانی است بر این اساس پیشنهاد می شود تا مشوق های صادراتی صنعت خودرو در بخش های توسعه ای هزینه شود.

آزادی یادآور شد: تاکنون هیچ یک از خودروسازان با هدف توسعه بخش تحقیق و توسعه خود کمکی از دولت دریافت نکرده و هرگونه هزینه کرد در این بخش تنها از طریق درآمد حاصل از فروش آن ها بوده است بر این اساس هرگونه تزریق منابع به این بخش می تواند دستاوردهایی همچون توسعه محصولات جدید، توسعه برند داخلی و ارتقای کیفیت محصولات خودروسازان داشته باشد.