گریت‌وال موتورز همواره تکنولوژی پیشرو را سر لوحه کار خود قرار داده اما آنچه که باعث شده بازار بزرگ چین را به تسخیر در بیاورد و دیگر بازارهای بزرگ را هدف محصولات خود قرار دهد، خودکفایی در قابلیت‌های فنی کلیدی طراحی و توسعه محصول است و رسیدن به این خودکفایی، با تاسیس مرکز تحقیق و توسعه جدید گریت‌وال موتورز در بائودینگ چین کلید خورده است و فاز بعدی، توسعه مراکز بین‌المللی تحقیق و توسعه در ژاپن، استرالیا، هند، اروپا و در نهایت، آمریکاست.

به گزارش خبرنگار اعزامی اقتصاد آنلاین، مرکز تحقیق و توسعه 23 طبقه  گریت وال موتورز در بائودینگ چین بیش از 7 هزار پرسنل دارد و برای راه‌اندازی آن طی مدت سه سال سرمایه‌گذاری 30 میلیارد یوآنی انجام شده است.

این مرکز در کنار خودرو‌های سواری، SUV  و وانت‌بار، قابلیت طراحی و توسعه پیشرانه را نیز دارا است در بخش‌هایی همچون طراحی و مدل‌سازی خودرو، طراحی مهندسی، مهندسی مبتنی بر کامپیوتر (CAE)، تست محصول، موتور و گیربکس، به فناوری‌های مستقل و دانش گسترده ای دست‌یافته است.

در این بین مرکز طراحی خودرو گریت‌وال موتورز که در حال حاضر بیش از 300 کارمند دارد، صفر تا صد پروسه طراحی یک خودرو شامل ایده‌پردازی اولیه، توسعه طراحی مبتنی بر کامپیوتر، دپارتمان تریم و رنگ، مدل‌سازی و طراحی پیشرفته را پوشش می‌دهد.

در بخش مربوط به تست ایمنی، مهندسان گریت‌وال موتورز شعار "یک سپر ایمنی برای تمامی افراد" را الگوی کار خود قرار دادند و هدف، حفاظت کامل از سرنشینان، عابران پیاده و دیگر خودرو‌هاست. در این بخش، ایمنی خودرو با شبیه‌سازی‌های مجازی متعدد و آزمون‌های تصادف مورد ارزیابی‌های اولیه قرار می‌گیرد و تمرکز پروسه، بر تعیین سطح ایمنی خودرو از نظر ساختار فیزیکی، سیستم‌های ایمنی فعال و عملکرد آن در برابر عابران پیاده و دیگر خودرو‌ها است.

در این مرکز تحقیق و توسعه، تمام آزمون‌های آلایندگی برای رسیدن به بهترین راندمان ممکن و کسب تاییدیه بازارهای مختلف در مورد همه محصولات صورت می پذیرد و آزمایشگاه‌های متعددی برای آزمون محصولات در شرایط آب‌وهوایی مختلف در داخل این مرکز وجود دارد.

 این آزمون‌ها و آزمایشگاه‌ها، در رسیدن به یک محصول ایده‌آل با توجه به شرایط آب‌وهوایی و قوانین زیست‌محیطی بازار‌های مختلف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین آزمایشگاه‌های مخصوصی برای ارزیابی عملکردی خودروها در فضای بسته وجود دارد که شامل تونل باد، تست عملکرد سیستم تعلیق، تست آلایندگی الکترومغناطیس، بازسازی عملکرد خودرو شرایط محیطی ارتفاع بالا از سطح دریا و ... می‌شود.