۰ نفر

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

استانداردهاى ٨٥گانه خودرو نیاز به بازنگرى دارد/ با اعمال استانداردها خلایى در صنعت خودرو وارد نمى شود

۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۴۷
کد خبر: 254727
استانداردهاى ٨٥گانه خودرو نیاز به بازنگرى دارد/  با اعمال استانداردها خلایى در صنعت خودرو وارد نمى شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که استانداردهاى ٨٥ گانه خودرو نیاز به بازنگرى دارد تصریح کرد: با اجراى استانداردها خلایى در صنعت خودرو وارد نمى شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، محسن صالحى نیا در نشست خبرى امروز شرایط اعمال برخى از استاندارها را در کشور مناسب ندانست و گفت: استانداردهایى که متناسب با ایمنى خودروها است باید اجرا شود اما درباره استانداردهاى اختیارى تصمیماتى باید گرفته شود.

او ادامه داد: همچنین استانداردهایى مثل یورو ٤ در کشور به دلیل نداشتن سوخت مناسب قابلیت اجرا ندارد.

صالحى نیا درباره  قرارداد فولکس و ماموت توضیح داد: مذاکراتى با قطعه‌سازان در این‌باره انجام شده و با ٢٩ مجموعه قطعه‌ساز قرارداد بسته شده است.

وى با بیان این که کار آماده‌سازی خطوط تولید سایپا و سیتروئن دو ماه عقب افتاده است، گفت: اواسط تیر ماه خطوط تولید این خودروها راه اندازى مى‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: قرارداد رنو هم همانطور که آقای معظمی گفته‌اند، تمام است و برنامه زمانبندی تولید آن از سوی ایدرو اعلام خواهد شد.

او درباره عملکرد این وزارت در طول سال توضیح داد: با توجه به دیتاهاى داده شده عملکرد وزارت در شش ماه اول سال رشد ٤.٥ درصدى داشته اما در شش ماه دوم سال به دلیل قراردادهاى پسابرجام با رکود مواجه شدیم.

صالحى نیا با تاکید بر این که با اجراى استاندارد هاى ٨٥ گانه مشکلى در صنعت خودرو ایجاد نمى شود، گفت: پژو ٢٠٦ ساندرو و ال ٩٠ با اعمال استانداردهاى ٨٥ گانه از تولید حذف نمى شوند.

وی در خصوص تعرفه واردات خودرو اظهار داشت: تا اطلاع ثانوی تعرفه ها بر اساس مصوبه دولت اجرا خواهد شد.