۰ نفر

مدیر عامل ایران خودرو:

مانع خصوصی‌سازی در صنعت خودرو نشویم/ بنز و هیوندای هم استانداردهای ایران را پاس نمی‌کنند/ عرضه پژو۳۰۱ در سال آینده

۲۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۴۷
کد خبر: 251819
مانع خصوصی‌سازی در صنعت خودرو نشویم/ بنز و هیوندای هم استانداردهای ایران را پاس نمی‌کنند/ عرضه پژو۳۰۱ در سال آینده

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه خصوصی‌سازی به نفع صنعت خودرو است، نسبت به استانداردهای تعیین شده از سوی وزارت صنعت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، هاشم یکه زارع در پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو با اشاره به اظهارات رییس کمیسیون صنایع، اظهار کرد: ظرفیت تولید و مونتاژ یک میلیون و۸۰۰ هزار خودرو است و نیازی نیست که در شهرهای دیگر خط تولید ایجاد کنیم.

او به استانداردهای اعلام شده برای تولید خودرو که از دی‌ماه ۹۷ اجباری می‌شود اشاره و تاکید کرد: به اطلاع همه می‌رسانم بنز و هیوندای هم نمی‌توانند استانداردهای ایران را رعایت کنند، مشکل این است که ما می‌خواهیم جهشی حرکت کنیم.

یکه زارع در ادامه با طرح این سوال که آیا ایران خودرو و سایپا با قطب سوم مخالفند؟ خاطرنشان کرد: ما هیچ مخالفتی نداریم و اگر بتوانیم حتما هم کمک می‌کنیم اما باید توجه کنیم که شعار ندهیم و بدانیم که ایجاد قطب سوم یک شبه ممکن نیست.

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به خصوصی‌سازی صنعت خودرو گفت: قسم می‌خورم که خصوصی‌سازی صنعت خودرو را نجات خواهد داد بنابراین برای خصوصی‌سازی مانع ایجاد نکنیم.

او تاکید کرد: اگر سه سرمایه‌گذار پیدا شوند و سه صندلی از ایران‌خودرو و سه صندلی از سایپا را بگیرند و حتی اگر بنده و مدیر عامل سایپا هم برکنار شویم به نفع صنعت خودرو است.

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به اینکه آماده عرضه سهام ایران خودرو هستیم گفت: تصمیم گرفتیم ۱۵.۸ درصد سهام که متعلق به سمند و نگار نصر بودرا واگذار کنیم اما سازمان بورس صلاحیت خریدار را تایید نکرد.

او در پاسخ به این سوال که این سهم چه زمانی عرضه می‌شود؟ افزود: ما همیشه آمادگی داریم که سهام را عرضه کنیم، بنابراین اولین خریداری که پیدا شود یا در صورتی که صلاحیت خریدار فعلی تایید شود، سهام را عرضه می‌کنیم.

یکه زارع در ادامه گفت:با توجه به ظرفیت تولید در صنعت خودرو، سرمایه‌گذاری در این حوزه توجیه اقتصادی ندارد.

او همچنین تاکید کرد: ایران خودرو آمادگی دارد در صورت وجود سرمایه‌گذار بخش خصوصی سایت‌های شهرستان خود را واگذار کند.

عرضه پژو ۳۰۱ در سال آینده

‎یکه‌زارع ادامه داد: پژو ۳۰۱ سال آینده به بازار عرضه خواهد شد و ساخت داخل این خودرو از همان ابتدا رقم قابل توجهی ست.

خبرهای خوش تولید بنز در راه است

‎مدیرعامل ایران خودرو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قرارداد تولید خودروهای سواری بنز به کجا رسید؟ تصریح کرد: به زودی خبرهای خوشی از این قرارداد خواهیم داشت.