۰ نفر

مدیر بین‌الملل شرکت لوکسژن مطرح کرد:

چگونگی جبران افزایش تعرفه و رشد نرخ ارز بر قیمت خودرو

۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۰۹
کد خبر: 247689
چگونگی جبران افزایش تعرفه و رشد نرخ ارز بر قیمت خودرو

مدیر بین الملل شرکت لوکسژن افزایش نرخ ارز و افزایش تعرفه‌ها را در قیمت تمام شده محصولات این شرکت تاثیرگذار دانست و گفت: به طور قطع جبران افزایش قیمت‌ها برای این نشان تایوانی بسیار دشوار است و برای عبور از آن باید بر دو راه تکیه کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین جفری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با افزایش میزان تعرفه واردات، برنامه‌ این شرکت تایوانی برای عرضه خودروهای قیمتی مشخص درست از آب درنیامده است، اظهار کرد: مرحله نخست، از خودگذشتگی و کاهش سود تا زمان رسیدن به قیمتی به نرخ متعادل است که در این شرایط با افزایش سهم بازار و کاهش هزینه‌ها می‌توان نسبت به جبران ضررهای احتمالی اقدام کرد این در حالی است که تولید نیز در حال بررسی است و می‌توان بر این موضوع به عنوان دومین راهکار تکیه کرد.  

 مدیر بین الملل لوکسژن ادامه داد: به طور قطع به دنبال کمترین ضرر هستیم ضمن آن‌که با فراهم کردن زیرساخت‌ها و اخذ استانداردهای لازم و پرداخت هزینه‌های هنگفت برای استانداردسازی به دنبال تولیدی اقتصادی و منطقی هستیم.

او با بیان این که هدف این شرکت تایوانی رسیدن به سوددهی هرچه سریع‌تر در کوتاه مدت نیست، تصریح کرد: به طور قطع ما به دنبال سریع پولدار شدن نیستیم و اقدام دولت در زمینه افزایش تعرفه واردات بی‌شک افزایش رقابت‌پذیری تولیدات داخلی بود که این روند نیز با سی‌کی‌دی شرکت‌های خارجی در ایران رفع خواهد شد.

جفری بازار ایران را بازار تولید دانست و گفت: لوکسژن برای ورود به ایران در مرحله نخست به صورت سی‌کی‌دی وارد می‌شود و پس از گرفتن بازخورد مشتریان نسبت به بررسی بازار و تعیین راهکارهای جدید اقدام خواهد کرد.

وی با تاکید بر این که مونتاژ نیز در نهایت به تولید منجر خواهد شد، افزود: به طور قطع برای سرمایه‌گذاری با هدف تولید در ایران بازار را سنجیده و بر اساس نیازهای بازار وارد حوزه تولید خواهیم شد اما به طور قطع مونتاژ در حجم سرمایه‌گذاری بسیار مفید است.   

جفری ادامه داد: در مسیر ارزیابی بازار، قطعاتی که در مسیر داخلی‌سازی قرار می‌گیرند نیز مشخص خواهد شد تا به بهترین شکل وارد بازار ایران شویم.

او در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصاد آنلاین در زمینه ارایه خدمات پس از فروش مناسب این خودروهای تایوانی اظهار کرد:به طور کلی در زمینه خدمات پس از فروش با دو مشکل کمبود قطعات و نبود کارشناس فنی عیب‌یابی مواجه هستیم که این موارد 80 درصد نارضایتی‌ها را شامل می‌شود که برای رفع این مشکل سفارش قطعات احتمالی مورد نیاز اعلام شده و در عین حال بهترین‌ کارشناس‌ در زمینه خدمات پس از فروش انتخاب و آموزش‌های لازم در این زمینه برگزار شده است.