۰ نفر

رشد ۱۸درصدی تولید خودروی سواری

۲۶ دی ۱۳۹۶، ۲:۰۵
کد خبر: 245118
رشد ۱۸درصدی تولید خودروی سواری

در هشت ماهه امسال از میان ۴۴ محصول منتخب صنعتی و معدنی، ۳۱ محصول افزایش تولید داشته اند.

وزارت معدن و تجارت، برخی از کالاهای منتخبی که بر اساس گزارش وضعیت شاخص‌های بخش صنعت، معدن و تجارت با افزایش تولید روبه رو بودند مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل مهر، از تولید انواع سواری در هشت ماهه امسال با حدود ۸۹۷ هزار دستگاه ۱۸.۲ درصد، محصولات شیمیایی و پتروشیمی با بیش از ۳۵.۵ میلیون تن ۷.۱ درصد و فولاد خام با بیش از ۱۳ میلیون تن ۹.۲ درصد افزایش داشته است.

گفتنی است که آمار تولید انواع سواری در مدت مشابه سال گذشته حدود ۷۵۹ هزار دستگاه، محصولات شیمیایی و پتروشیمی بیش از ۳۱ میلیون تن و فولاد خام بیش از ۱۲ میلیون تن بوده است.

اتوبوس، مینی بوس و ون نیز در هشت ماهه امسال با افزایش ۸۸.۳ درصدی نسبت به سال گذشته روبه رو بود. آمار تولید یک هزار و ۲۸۴ دستگاهی هشت ماهه سال گذشته در هشت ماهه امسال به دو هزار و ۴۱۸ دستگاه ارتقا یافت.

افزایش ۱۲۳.۷ درصدی تولید کمباین در ۸ ماهه امسال

در زمینه تولید کامیون کشنده، کمباین و تراکتور نیز به ترتیب با تولید ۹ هزار و ۵۶۴، ۵۲۸ و ده هزار و ۸۸۳ دستگاه با افزایش ۲۲.۲، ۱۲۳.۷ و ۲۱.۳ درصدی مواجه بودیم و بیشترین افزایش تولید کالاهای صنعتی مربوط به کمباین بود.

همچنین در زمینه تولید لاستیک خودرو با تولید حدود ۱۴۴ هزار تن از این محصول در هشت ماهه امسال ۰.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش تولید داشتیم. میزان تولید این محصول در هشت ماهه سال گذشته حدود ۱۴۳ هزار تن بوده است.

همچنین در هشت ماهه امسال بیش از ۲۳۵ میلیون متر مربع کاشی در کشور تولید شد که با در نظر گرفتن آمار تولید این محصول در مدت مشابه سال گذشته( بیش از ۲۰۱ میلیون متر مربع) افزایش ۱۶.۶ درصدی داشت.

تولید شیشه جام نیز در هشت ماهه امسال ۶۴۸ هزار تن بود که با در نظر گرفتن ۵۱۳ هزار تن تولید این محصول در مدت مشابه سال گذشته، ۲۶.۳ درصد با افزایش مواجه بود.

تولید چینی بهداشتی در ۸ ماهه سال افزایش ۲۶.۷ درصدی داشت

همچنین در زمینه چینی بهداشتی در هشت ماهه امسال بیش از ۶۷ هزار تن تولید داشتیم که با توجه به تولید ۵۳ هزار تنی در مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۲۶.۷ درصدی داشت و بیشترین افزایش تولید کالاهی معدنی و صنایع معدنی را به خود اختصاص داد.

در زمینه روغن ساخته شده نباتی نیز در هشت ماهه امسال بیش از یک میلون تن تولید داشتیم که با در نظر گرفتن آمار تولید در مدت مشابه سال گذشته ( حدود ۹۸۴ هزار تن) ۵.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

انواع کاغذ، کارتن و فیبر نیز در هشت ماهه امسال به ترتیب با ۲۶.۹، ۳.۷ و ۱۳.۴ افزایش تولید داشته است. در این بازه زمانی به ترتیب حدود ۴۷۴ و ۲۵۱ هزارتن کاغذ و کارتن و حدود ۶۵۵ هزار مترمکعب فیبر تولید شد.

در زمینه محصولات دخانی نیز در هشت ماهه امسال ۳۰.۵ میلیارد نخ تولید شد که با توجه به تولید ۲۷.۷ میلیارد نخ در مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰.۲ درصدی داشتیم.

در محصولات خانگی نیز تولید ماشین لباسشویی بیشترین افزایش را داشت. در هشت ماهه امسال ۵۶۷ هزار دستگاه ماشین لباسشویی تولید شد که با در نظر گرفتن آمار تولید در مدت مشابه سال گذشته( ۴۶۱ هزار دستگاه) با افزایش ۲۲.۹ درصدی روبه رو بود.

افزایش ۶۳.۲ درصدی تولید پلی کربنات(PC)

در حوزه کالاهای شیمیایی و پتروشیمی نیز بیشترین افزایش مربوط به پلی کربنات(PC) با ۶۳.۲ درصد بود. در هشت ماهه امسال بیش از ۹ هزارتن از این محصول تولید شد و در مدت مشابه سال گذشته تولید این محصول بیش از ۵ هزار تن بوده است.