۰ نفر

خودرویی که رقیب تسلا می‌شود

۱۹ دی ۱۳۹۶، ۱۶:۰۱
کد خبر: 243520
 خودرویی که رقیب تسلا می‌شود

یک شرکت چینی با رونمایی از نمونه اولیه یک خودروی الکتریکی، ادعا کرد که این محصول هوشمندتر از انسان است و با خودروی آمریکایی تسلا رقابت می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، شرکت 'بیتون' در چین پس از آزمایش این خودروی به اصطلاح حسی هوشمند از ماه سپتامبر، بالاخره اولین نمونه اولیه آن را در نمایشگاه محصولات و لوازم الکترونیکیCES در لاس وگاس آمریکا به نمایش گذاشت.

قرار است این خودروی خودران که اندازه متوسطی دارد، سال 2019 در چین عرضه و سپس در سال 2020 روانه بازارهای آمریکا و اروپا شود.

این مدل پایه با یک شارژ می تواند مسافت 250 مایل را طی کند، در حالی که مدل های پیشرفته تر آن مسافتی تا حدود 325 مایل را طی خواهند کرد و به ادعای شرکت سازنده آن، به طور فوق العاده سریع شارژ می شود.

واکنش به شرایط جاده برای جلوگیری از تهدیدهای بالقوه برای مثال تغییر شرایط نور خارجی، دارا بودن کنترل صوتی با نرم افزار الکسا آمازون و یک سیستم کنترل حرکت بصری که به پنج دستور مختلف حرکات دست پاسخ می دهد، از دیگر ویژگی های خودروی جدید است.

این محصول همچنین به سیستم تشخیص حرکات، تشخیص چهره و حتی تشخیص احساسات مجهز خواهد شد تا راننده را از مسافر تشخیص دهد.

علاوه بر این، روی فرمان خودرو یک صفحه نمایش لمسی قرار دارد که به ادعای شرکت سازنده، اولین صفحه نمایش لمسی نصب شده روی فرمان خودرو در جهان است.