۰ نفر

خودروهای جدید فولکس در ایران را بشناسید +تصاویر

۱۹ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۴۳
کد خبر: 243454
خودروهای جدید فولکس در ایران را بشناسید +تصاویر

در پی قرارداد ماموت با فولکس واگن عرضه دو خودروی پاسات و شاسی بلند تیگوان آغاز شده است.

اقتصاد آنلاین - سمانه برمخ‌شاد؛ مراسم تست فنی دو خودروی جدید فولکس برای خبرنگاران در حالی روز گذشته برگزار شد که ماموت خودرو در نمایشگاه خودرو تهران تیگوان و پاسات را رونمایی کرده و برای آغاز فروش این دو خودرو منتظر باز شدن سایت ثبت سفارش بود.

برند فولکس واگن برای بیشتر ایرانی ها یادآور نسل قدیم بیتل و پاسات است، بیتل که در اوایل دهه ۳۰ به ایران رسید با استقبال قابل توجهی روبه رو شد و پس از آن با ورود پاسات و گلف  فولکس واگن به برند محبوب ایرانیان تبدیل شد، حالا نکته قابل توجه در مورد این دو خودرو این است که به صورت سفارشی برای مشتریان ایرانی تولید شدند.

بازگشت پاسات با طراحی داخلی اصیل و رانندگی نرم

رانندگی نرم، پایداری قابل توجه و طراحی داخلی اصیل و به دور از پیچیدگی از برتری های اصلی پاسات در مقایسه  با رقیب فرانسوی اش است.

پاسات که با قیمت ۲۷۵ میلیون تومان و به صورت فوری تحویل مشتریان می شود، سدانی است که از دکمه استارت خودرو به همراه سیستم بدون کلید، سیستم اتوماتیک روشن و خاموش خودرو، امکان تعویض دنده از  پشت فرمان، دوربین ۳۶۰ درجه، فرمان برقی با روکش چرم، صندلی های جلو برقی ۱۲ حالته همراه با حافظه صندلی، ماساژور صندلی راننده برخوردار است.

البته اینها فقط بخشی از امکاناتی است که پاسات از آنها بهره می برد، گرمکن های صندلی های جلو و عقب، خروجی برق ۱۲ ولت برای سرنشینان ردیف جلو، عقب و همچنین صندوق عقب، کروز کنترل، از دیگر امکانات این خودرو به شمار می رود.

موتور ۱.۸  لیتر ۴ سیلندر توربو شارژ، با قدرت ۱۸۰ اسب بخار و شناب صفر تا صد ۷.۹ ثانیه، گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته و مصرف سوخت ترکیبی ۵.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر نیز از مشخصات فنی این سدان فولکس واگن است که در بین خودروهای سایز متوسط پرفروشترین در قاره سبز بوده است.

البته با در نظر گرفتن تمامی مشخصات و امکانات پاسات، طراحی بیرونی آن به گونه ای است که پیش بینی می شود در مقایسه با تیگوان کمتر مورد پسند نسل جوان قرار بگیرد.

پاسات فولکس واگن

پاسات فولکس واگن

پاسات فولکس واگن

پاسات فولکس واگن

پاسات

پاسات

پاسات

کراس اوری با راحتی یک سدان

تیگوان نیز شاسی بلندی است که بر خلاف پاسات سابقه حضور در ایران را نداشته و طراحی آن تا حدودی یادآور ب ام و X۵ است و با اختلاف اندک ۱۴ میلیون تومانی نسبت به پاسات، با قیمت۲۸۹ میلیون تومان به فروش می رسد.

رانندگی نرم و پایداری بالا به ویژه در پیچ های تند همانند پاسات، در تیگوان نیز قابل توجه است اما از نظر طراحی داخلی پاسات بیشتر جلب توجه می کند.

سیستم کمکی پارک، سقف پانوراما، صندلی های متحرک و تاشو ردیف عقب، موتور ۲ لیتر ۴ سیلندر، شتاب صفر تا ۱۰۰ ،۷.۷ ثانیه، دو دیفرانسیل و سیستم چهارچرخ متحرک( ۴WD) و مصرف سوخت ۷.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را می توان از تمایزات تیگوان و پاسات دانست.

17

16

تیگوان

تیگوان