۰ نفر

على لاریجانى:

افزایش کیفیت ایمنى خودروها شرط حمایت مجلس است/ خودروسازى باید خصوصى شود

۲۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۱
کد خبر: 237969
افزایش کیفیت ایمنى خودروها شرط حمایت مجلس است/ خودروسازى باید خصوصى شود

رییس مجلس شوراى اسلامى افزایش کیفیت ایمنى خودروها را پیش شرط حمایت مجلس از صنعت خودروسازى اعلام کرد و گفت: اگر صنعت خودروسازى از لحاظ ایمنى کیفیت خودروها را افزایش دهد تحت حمایت مجلس قرار مى‌گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، على لاریجانى در مراسم آغاز تولید دو محصول جدید ایران خودرو از دیگر شروط مجلس براى حمایت مالى را خصوصى سازى صنعت خودرو دانست و افزود: تا صنعت خودروسازى خصوصى نشود رقابت واقعى شکل نمى‌گیرد و خصولتى شدن خودروسازى هم درست نیست.

وى با تاکید بر اینکه در شرکت ایران خودرو امید به تحرک بالا است تصریح کرد: اگر اصلاحات انجام شود وام هایى که درخواست داده‌اید داده مى شود و مورد حمایت بانک‌ها قرار مى گیرید زیرا مهم‌ترین شرکتى که امید به تحرک در آن است همین جا است.

لاریجانى عدم توجه به موتور توسعه در خودروسازى را از مشکلات این صنعت اعلام کرد و گفت: باید در بخش‌هاى مختلف موتور توسعه راه بیفتد و از ظرفیت دانشگاه‌ها براى این امر مهم استفاده شود.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: آقایان مدیران از نظر ملی، دینی و عقلی وظیفه دارند برای ایمنی خودروها تلاش کنند و هر چه می‌توانند ایمنی را بالا ببرند.