۰ نفر

کاهش تعداد خودروها تا سال ۲۰۴۰

۲۱ آبان ۱۳۹۶، ۱:۱۸
کد خبر: 230906
کاهش تعداد خودروها تا سال ۲۰۴۰

پایگاه خبری بلومبرگ براساس گزارش چشم‌انداز جهانی نفت اعلام کرد، تعداد خودروهای مسافری و برقی مورد استفاده در جهان تا سال ۲۰۴۰ کاهش می‌یابد.

بلومبرگ در این زمینه گزارش داد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۴۰ تعداد خودروهای مسافری جهان در مقایسه با تعداد ۲ سال پیش از آن ۱۳۷ میلیون دستگاه کاهش می‌یابد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، بنا به پیش‌بینی اوپک، تعداد خودروهای مسافری تا سال ۲۰۴۰ به بیش از ۲ میلیارد خودرو می‌رسد که رقم قابل‌توجهی است، اما ۶درصد از آنچه این سازمان در سال ۲۰۱۵ پیش‌بینی کرده بود، کمتر است.  اوپک همچنین تعداد خودروهای برقی جهان در سال ۲۰۴۰ را ۲۳۵ میلیون دستگاه پیش‌بینی کرد که ۱۲ درصد از پیش‌بینی سال ۲۰۱۵ این سازمان کمتر است. این کارتل نفتی در سال ۲۰۱۵ تعداد خودروهای برقی جهان در سال ۲۰۴۰ را ۲۶۶ میلیون دستگاه پیش‌بینی کرده بود. پیش‌بینی امسال اوپک از تعداد خودروهای برقی جهان در سال ۲۰۴۰ از پیش‌بینی بلومبرگ ۳۰۰ میلیون دستگاه کمتر است.  هر چند اوپک دلیلی برای این پیش‌بینی بیان نکرده است؛ اما کارشناسان علت احتمالی آن را کاهش استفاده مردم از اتومبیل‌های شخصی و استفاده از حمل‌و‌نقل مشترک می‌دانند. حمل‌و‌نقل مشترک، طرح نوآورانه‌ای در صنعت حمل‌و‌نقل است که به کاربران امکان می‌دهد در مواقع نیاز به‌طور موقت به‌نوعی وسیله نقلیه مانند دوچرخه دسترسی پیدا کرده و در قبال پرداخت پول از آن استفاده کنند.

آژانس بین‌المللی انرژی نیز به تازگی در نخستین گزارش جامع این آژانس در زمینه تعامل دیجیتالی کردن و انرژی اعلام کرد، دیجیتالی کردن با پیامدهای عمیق برای همه بازیگران به‌زودی سیستم انرژی جهان را تغییر می‌دهد و تاثیر ژرف و پایدار بر تقاضا و عرضه انرژی خواهد گذاشت.