۰ نفر

موتورسیکلت‌های توقیفی فاقدبیمه ترخیص نمی‌شوند

۱۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۵۵
کد خبر: 179939
موتورسیکلت‌های توقیفی فاقدبیمه ترخیص نمی‌شوند

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی با تاکید براینکه موتورسیکلت های فاقد بیمه در صورت توقیف، ترخیص نمی شوند، گفت: طرح بخشودگی جرایم دیرکردبیمه شخص ثالث موتورسیکلت ها فرصتی مناسب برای حمایت های بیمه ای آنان در حوادث و تصادفات رانندگی است.

سرهنگ جهانی در تشریح این خبر، اظهار کرد: حدود 10 میلیون موتورسیکلت در کل کشور در حال تردد هستند که ریسک استفاده از این وسیله به دلیل کم حجم و ارزان بودن و نیز امکان مانور بالا تقریبا 20 برابر استفاده از خودروها است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، موتورسیکلت ها از سوی پلیس، نداشتن کلاه ایمنی و نیز بیمه شخص ثالث است.

معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه بیمه شخص ثالث برای موتورسیکلت ها مثل خودروها اجباری است، تصریح کرد: درصورتی که موتورسیکلت مسبب حادثه، دارای بیمه نامه باشند، جبران خسارت های وارد شده در حدود مقررات بر عهده بیمه گر است.

سرهنگ جهانی بیان کرد: بر اساس طرح صندوق تامین خسارت های بدنی بیمه مرکزی ایران مقرر شد از اول اسفند و به مدت یک ماه، چنانچه موتورسیکلت فاقد بیمه نامه متوقف شود، ترخیص نخواهد شد و در صورت تصادف، اعمال قانون می شود و تا تعیین تکلیف بیمه، ترخیص ممکن نیست.

براساس گزارش سایت پلیس، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا از مالکان موتورسیکلت ها خواست در مهلت باقیمانده از طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث هرچه سریعتر استفاده کنند.