۰ نفر

ورود تاکسی های لندن به کشور

۲۶ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۰۹
کد خبر: 176906
ورود تاکسی های لندن به کشور

اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در نظر دارد با ورود خودروهای TX4 برای استفاده در برخی مصارف خاص مانند سرویس مدارس، تاکسی‌های گردشگری و همچنین تاکسی‌های اینترنتی زمینه حرفه‌ای گری در زمینه تاکسیرانی در کشور را فراهم کند.

مسعود طبیبی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در تشریح ورود این خودروها به عرصه تاکسیرانی کشور گفت: تاکنون توجه کافی به نیازهای شهروندان در عرصه تاکسیرانی نشده و بیشتر نیازهای شهروندان به نرخ تاکسی معطوف شده البته این مساله از اهمیت بسیاری برخوردار است اما بی‌تردید تنها نیاز شهروندان در عرصه تاکسیرانی کشور نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: در حال حاضر شاهد هستیم به دلیل اینکه سیستم تاکسیرانی کشور چندان کارآمد نیست، برخی شرکت‌ها در حوزه فضای اینترنت که به صورت حرفه‌ای کار می‌کنند می‌توانند زمینه از دست رفتن بازار کسب و کار تاکسیرانی را فراهم کنند. همچنین عدم توجه نیاز رانندگان تاکسی نیز موجب شده نارضایتی در بین رانندگان وجود داشته باشد و همین امر موجب فاصله گرفتن تاکسی‌ها از جامعه و شهروندان شده است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور ادامه داد: بی‌تردید باید به سمت یک تاکسیرانی حرفه‌ای پیش برویم تا در قالب آن علاوه بر توجه به نیازهای شهروندان در ارائه خدمات مناسب حوزه تاکسیرانی، احیای حقوق تاکسیرانان را نیز مورد توجه قرار دهیم.

طبیبی به روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی ظرف 10 سال گذشته اشاره کرد و افزود: از سال‌های 85 تا 87، 31 هزار و 590 تاکسی، از سال 88 تا 90، 29 هزار و 365 تاکسی، در سال 91، 3200 تاکسی، در سال 92، هیچ تاکسی، در سال 93، 6300 تاکسی و در سال 95 تاکنون 41 هزار و 600 تاکسی در کشور نوسازی شده است.

وی ادامه داد: برنامه طرح نبید در نظر دارد با ورود خودروها TX4 برلیانس، در 4 محور نوآوری، وحدت رویه، یکدلی و دانش‌افزایی به سمت حرفه‌ای گری در عرصه تاکسیرانی حرکت کند.  قطعا از این تاکسی می‌توان در حوزه‌هایی همچون خدمات طب تاکسی (تاکسی حرفه‌ای سلامت)، سرویس حرفه‌ای مدارس (سامانه سپند)، تاکسی حرفه‌ای گردشگری (تاکسی سپاس)  و تاکسی‌های اینترنتی بهره گرفت.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در تشریح امکانات این تاکسی برای استفاده در حوزه تاکسی حرفه‌ای سلامت گفت: این تاکسی با وجود قابلیت‌هایی همچون باز شدن درب به اندازه 90 درجه، چرخش 90 درجه‌ای صندلی برای سهولت سوار و پیاده شدن مسافر بیمار و وجود رکاب و دستگیره‌های ایمنی، می‌تواند برای افرادی که عمل‌های جراحی قلب باز و یا شکستگی انجام داده‌اند مورد استفاده قرار بگیرد.

طبیبی افزود: این خودرو که سوخت آن بنزین است حدود 140 سال است که برای بهره‌گیری در حوزه تاکسیرانی مورد نظر قرار گرفته؛ لذا تمامی موارد مورد نیاز یک تاکسی، در طول سالیان متوالی در آن در نظر گرفته شده است، لذا با داشتن قابلیت‌هایی همچون ایمنی بالا، کاهش تاثیر سروصدای دانش‌آموزان در رفتار تاکسیران به دلیل وجود جدار شیشه‌ای و وجود رکاب و دستگیره‌های ایمنی، می‌تواند در حوزه سرویس‌های حرفه‌ای مدارس نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: این تاکسی با داشتن قابلیت سیستم هوشمند خوشامدگویی در بدو ورود مسافر توسط مسوولان مرتبط با تاکسیرانی شبیه آنچه که در هواپیماها انجام می‌شود، درج پیام‌های صوتی آموزشی، درج پیام‌های نوشتاری، پیش‌بینی پخش فیلم‌های گردشگری در حین عبور از نقاط گردشگری به شکلی که با بهره‌گیری از سیستم GPS خودرو، پیام‌های تصویری گردشگری همان نقطه عبوری خودرو برای مسافران پخش خواهد شد و معرفی مستقیم بسته‌های خدماتی به تاکسیرانان. همچنین امکان پخش تبلیغات با حفظ ملاحظات ایمنی برای تاکسیران و به عنوان منبع درآمدی برای وی وجود دارد تا این خودرو به عنوان تاکسی حرفه‌ای گردشگری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور تاکید کرد: افزایش قابل توجه سطح خدمات مسافران موجب خواهد شد تا بهره‌گیری از این خودرو مورد استقبال شرکت‌های اینترنتی قرار بگیرد. لذا از این خودرو می‌توان در حوزه آژانس‌های اینترنتی هم استفاده کرد.

طبیبی با اشاره به اینکه این خودرو در داخل کشور تولید خواهد شد، ایجاد فرصت‌های شغلی برای اعضای خانواده تاکسیرانان در خط تولید خودرو را یکی از ویژگی‌های بارز تفاهم‌نامه تنظیمی میان اتحادیه تاکسیرانی و شرکت تولیدکننده این خودرو خواند و افزود: پیش‌بینی ساز و کار مصرف عمومی در کنار مصارف حرفه‌ای از این خودرو در جهت کاهش فاصله طبقاتی و ارائه خدمات در قالب شرکت محوری از دیگر مفاد تفاهم‌نامه میان تاکسیرانی و شرکت تولیدکننده این خودرو است.

وی ادامه داد: عرضه انحصاری این خودرو از طریق اتحادیه و از مقابل حمایت اتحادیه از این مجموعه برای اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌ربط از دیگر مفاد تفاهم‌نامه تنظیمی است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر قیمت این خودرو گفت: در حال حاضر شرکت تولید کننده این خودرو را با قیمت 160 میلیون تومان بدون هیچ گونه تسهیلاتی برآورد می‌کند اما می‌توانیم تا حدود 30 میلیون تومان قیمت این خودرو را از طریق تسهیلات ویژه کاهش دهیم.  

طبیبی تاکید کرد: این خودرو به جهت ایمنی، همه موارد لازم برای یک تاکسی را دارا می‌باشد و همچنین برای بهره‌گیری از حوزه حمل و نقل معلولان و بیماران کلیه تجهیزات لازم برای حمل ویلچر را نیز دارا است.