۰ نفر

لوکس‌ترین ماشین‌های دست‌یافتنی چند؟

۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۲۴
کد خبر: 176588
لوکس‌ترین ماشین‌های دست‌یافتنی چند؟

این روزها بیشتر خودروهای نسبتا با کیفیت و مناسب تولید داخل (اعم از گزینه‌های بومی یا چینی که در خطوط داخلی کشورند) قیمتی در بازه 20 تا 70 میلیون تومان داشته و اگر قرار بر خرید یک خودروی با پرستیژ صفر کیلومتر خارجی (غیرچینی) باشد نیز باید یک رقم دیگر به بودجه خود بیفزایید تا با گزینه‌های کره‌‍ای، ژاپنی و... مواجه شوید.

 اما مساله این است که اگر پارامتر «صفر کیلومتر بودن خودرو» را از شرایط انتخاب خود حذف کنید، اوضاع بسیار بهتر خواهد شد و با بودجه‌ای کمتر از صد میلیون تومان نیز می‌توانید گزینه‌های دست دوم ایده‌آلی پیدا کنید. در ادامه سراغ 9 نمونه از برترین خودروهای دست دوم بازار 70 تا صد میلیون تومانی خواهیم رفت که از نظر بازار فروش، محبوبیت، پرستیژ، لوازم یدکی و... در وضعیت خوبی قرار دارند.

هیوندای سانتافه 2007 ـ 2009

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از جام جم ، هیوندای سانتافه که تاکنون دو نسل از آن را در بازار کشورمان داشتیم همواره از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای بازار به شمار می‌رفته که البته اگر به دنبال یک نمونه دست دوم با بودجه مدنظر باشید، نسخه‌های 2007 تا 2009 آن را می‌توانید خریداری کنید. سانتافه نسل قبل که ازسال 2007 تا 2012 در بازار جهانی حضور داشت از همان ابتدای کار وارد بازار کشور شد و از 2007 تا 2009 از پیشرانه V6 با حجم 7/2 لیتر و از 2010 تا 2012 از پیشرانه V6 با حجم 5/3 لیتر بهره می‌برد. نسخه 2007 تا 2009 این خودرو از جعبه‌دنده چهار سرعته تیپ ترونیک همراه با سیستم چهار چرخ متحرک هوشمند بهره می‌برد. همچنین سانروف برقی دو حالته، گرمکن صندلی‌های جلو، روکش چرمی صندلی‌ها و غربیلک فرمان، سیستم صوتی همراه با ساب ووفر عقب، سه ردیف صندلی شامل هفت نفر، رایانه سفری، آینه‌های جانبی برقی، آینه میانی الکتروکرومیک و... ازجمله امکانات این خودرو به شمار می‌رود.

هیوندای توسان 2007 ـ 2010

اگر به دنبال یک کراس‌اوور چابک با بازار فروش خوب و البته پیشرانه قدرتمند نسبت به جثه‌اش هستید، توسان نسل اول را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این خودرو که از نیمه‌های دهه پیشین میلادی وارد بازار جهانی شد، در اواخر سال 2007 هم به صورت رسمی به بازار کشور ما رسید و از پیشرانه‌ای شبیه به هیوندای سانتافه استفاده می‌کند. در واقع توسان نسل اول همچون سانتافه سی‌ام پیشرانه شش سیلندر 7/2 لیتری دارد، اما با توجه به بهره نگرفتن از سیستم زمان‌بندی متغیر باز و بست سوپاپ‌ها در این خودرو، قدرت کمتری نسبت به سانتافه به شما ارائه می‌کند. توسان از جعبه‌دنده اتوماتیک چهار سرعته، سیستم چهار چرخ متحرک، سانروف برقی، صندلی‌های تاشوی ردیف دوم، بالابرهای برقی شیشه‌های هر چهار در، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، ترمز ABS، رایانه سفری، روکش طرح چرم صندلی‌ها و... بهره می‌برد. شما با بودجه 70 تا صد میلیون تومانی قادر به خریداری نسخه‌های 2007 تا 2010 این خودرو خواهید بود.

هیوندای سوناتا 2006 ـ‌ 2010

هیوندای سوناتا هم از دیگر پرفروش‌ترین خودروهای بازار کشور است که در هر سه نسلی که به ایران وارد شد، توانست به موفقیت خوبی در فروش دست پیدا کند. این خودرو نخستین بار اواخر سال 1385/ 2006 به بازار کشورمان عرضه شد و تا پیش از قرار گرفتن سوناتا YF روی خط تولید، در دو نسخه چهار و شش سیلندر راهی ایران می‌شد. نسخه چهار سیلندر از پیشرانه 4/2 لیتری با قدرت 174 اسب بخار و جعبه‌دنده پنج سرعته اتوماتیک بهره می‌برد و این در حالی است که نسخه شش سیلندر از پیشرانه V شکل همراه با حجم 3/3 لیتر استفاده می‌کند که مشترکا با آزرا، 235 اسب بخار قدرت دارد. اما در واقع هرچند سوناتای شش سیلندر، قدرت و لذت رانندگی بیشتری را به شما ارائه می‌کند، توجه داشته باشید که نسخه چهار سیلندر این خودرو استهلاک کمتری دارد و با انتخاب این گزینه استفاده روزمره کم‌خرج‌تری خواهید داشت.

هیوندای آزرا 2007 ـ‌ 2010

هیوندای آزرا یک خودروی سدان سایز بزرگ است که در اواسط سال 1386/ 2007 به بازار کشورمان عرضه شد و با توجه به ظاهر شکیل، امکانات خوب، قدرت پیشرانه اغواگر و مسائلی از این قبیل توانست محبوبیت بسیار خوبی در کشور ما برای خود دست و پا کند. این خودرو از پیشرانه V6 به حجم 3300 سی‌سی همراه با جعبه‌دنده پنج سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک بهره می‌برد و امکاناتی مثل پرده برقی شیشه عقب، سیستم صوتی اینفینیتی، روکش چرم صندلی‌ها، کنسول میانی همراه با محفظه سردکن، چراغ‌های زنون جلو، چراغ‌های ال‌ای‌دی عقب، سانروف برقی دو حالته، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه الکتروکرومیک میانی، تنظیم برقی صندلی‌های جلو همراه با دو حافظه برای صندلی راننده، رایانه سفری و... را پوشش می‌دهد. شما در شرایط کنونی بازار کشور می‌توانید آزرای 2007 را با قیمتی کمتر از 80 میلیون تومان معامله کنید.

کیا سورنتو 2008 ـ‌ 2009

تنها چند ماه پس از عرضه هیوندای سانتافه شاهد ورود کیا سورنتو به بازار ایران بودیم. نسل نخست این خودرو که تحت عنوان سورنتو BL شناخته می‌شود از نظر کلاس و اندازه کلی کمی کوچک‌تر از سانتافه بود، اما با توجه به این که از پیشرانه قدرتمندتری نسبت به سانتافه بهره می‌برد، توانست فروش نسبتا خوبی را تجربه کند. سورنتو از سال 1381/ 2002 در بازار جهانی حضور داشت و از 1387/ 2008 نیز به کشور ما عرضه شد و تا 1388/ 2009 که خط تولیدش متوقف شد در ایران عرضه می‌شد. سورنتو نسل اول در بازار ایران از پیشرانه V6 به حجم 3/3 لیتر بهره می‌برد و به همراه جعبه‌دنده پنج سرعته اتوماتیک و نهایتا سیستم چهار چرخ متحرک هوشمند، قابلیت‌های خارج از جاده‌ای خوبی را (نسبت به دیگر کره‌ای‌ها) به نمایش می‌گذارد. این شاسی بلند کره‌ای از تودوزی چرم همراه با تریم چوبی، کروز کنترل، سنسور دنده عقب، تهویه اتوماتیک دوگانه، سانروف برقی و... بهره می‌برد و قیمت آن از حدود 80 تا صد میلیون تومان متغیر است.

کیا اپتیما 2009 ـ 2010

اپتیما نخستین بار سال 1388/ 2009 میلادی به بازار کشور ما عرضه شد و هرچند از همه نظر خودروی ایده‌آلی بود، به دلیل محبوبیت بیش از اندازه برادرش هیوندای سوناتا، نتوانست به موفقیتی در خور توجه برسد. با وجود این، اگر در شرایط کنونی بازار خودروی کشور قصد خرید یک خودروی سدان خانوادگی را داشته باشید، این محصول کره‌ای که با پیشرانه‌ای مشابه نمونه مورد استفاده در هیوندای سانتافه به بازار عرضه شده است پیش روی شما قرار خواهد گرفت. اپتیمای نسل اول با وجود قدرت 191 اسب بخاری و جعبه‌دنده پنج سرعته تیپ ترونیک و همچنین امکاناتی مانند روکش چرمی صندلی‌ها، سنسور پارک عقب، صفحه کیلومتر سوپر ویژن، کروز کنترل اتوماتیک، سیستم استارت و ورود بدون کلید، آینه‌های جانبی برقی همراه با گرمکن، ده کیسه ایمنی هوا و... در بازار کشورمان با بودجه‌ای از حدود 80 تا صد میلیون تومان برای نمونه‌های 2009 و 2010 قابل خریداری خواهد بود.

کیا اسپورتیج 2007 ـ 2010

یکی دیگر از کراس اوورهای کامپکتی که در بازه قیمت 70 تا صد میلیون تومان قابل خریداری است، کیا اسپورتیج نسل دوم به شمار می‌رود. این خودرو که از اواخر سال 2007 به کشورمان عرضه شد، در واقع خواهر دوقلوی هیوندای توسان به شمار می‌رود و تقریبا از همه نظر با هم یکسان هستند. به عنوان مثال، اسپورتیج هم از همان پیشرانه 7/2 لیتری 175 اسب بخاری بهره می‌برد و تقریبا تمام امکانات مشابه توسان را به شما ارائه می‌کند. همچنین این خودرو در سال 1388/ 2009 مورد تغییرات ظاهری یا همان فیس لیفت قرار گرفت که نمونه جدیدش با ظاهری مدرن‌تر به بازار جهانی و ایران عرضه می‌شد. اسپورتیج از نظر بازار فروش اندکی ضعیف‌تر از توسان است، ولی تجربه نشان داده که نمونه‌های تمیز و مرتبی از این خودرو را می‌توانید با این نرخ معامله کنید. هرچند نسخه 2009 فیس‌لیفت این خودرو محبوب‌تر و خوش فروش‌تر است.

مزدا 3 نیو

مزدا 3 نخستین بار سال 1386 و با نسل اولش به بازار کشورمان عرضه و در اواسط سال 1389 نسل دوم آن جایگزینش شد. این محصول کامپکت و نیمه‌اسپرت ژاپنی از همان ابتدا روی خط تولید شرکت بهمن خودرو قرار گرفت و هنوز هم هرچند در تیراژی محدودتر، تولید و به بازار عرضه می‌شود. شما با بودجه 70 تا صد میلیون تومانی قادر به خرید نمونه‌های مدل بالای این خودرو، آن هم با بهترین امکانات (تیپ 3 فول) خواهید بود که با توجه به ذات اسپرتش برای استفاده یک جوان مجرد یا خانواده‌ای کم‌جمعیت بسیار ایده‌آل است. مزدا 3 از پیشرانه چهار سیلندر 0/2 لیتری با نهایت قدرت 145 اسب بخار و جعبه‌دنده پنج سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک بهره می‌برد. همچنین در نسخه فول آپشن تیپ سه این خودرو شاهد روکش چرمی صندلی‌ها، تنظیم برقی صندلی راننده، سیستم ضدسرقت و دزدگیر، سنسور چراغ، سیستم استارت دکمه‌ای، برف‌پاک‌کن خودکار (مشهور به سیستم باران)، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع خودکار، شیشه بالابرهای برقی اتوماتیک و... هستیم. این خودرو بازار فروش خوبی داشته و از استهلاک ایده‌آلی هم بهره می‌برد، اما توجه داشته باشید که در صورت خرید این گزینه با قطعات یدکی نسبتا گران‌قیمتی روبه‌رو خواهید بود.

تویوتا کمِری 2007 ـ 2011

در اواسط دهه نخست هزاره سوم میلادی که واردات خودروهای خارجی به بازار کشورمان جان تازه‌ای گرفته بود، محصولات تویوتای ژاپن فروش بسیار خوبی را در ایران تجربه کرد. یکی از پرطرفدارترین محصولات این خودروساز، محصول کمری مشهور به XV40 بود که در سال 2007 به بازار عرضه شد و عمدتا سه تیپ GL، GLX و SE را پوشش می‌داد. مدل GL ساده‌ترین تیپ تویوتا کمری 2007 به بالاست که نمونه‌های دنده‌ای آن را با بودجه کمتر از 60 میلیون تومان نیز می‌توانید بخرید. همچنین تیپ‌های دیگری مثل GLX که از GL لوکس‌تر است و امکانات بیشتری دارد و عمدتا بعد از سال 1387/ 2008 به بازار رسیدند و نمونه‌های سالم آن در حوالی بودجه مدنظر ما قیمت دارند. نسخه SE هم تیپ اسپرت‌تر و لوکس‌تر این خودرو به شمار می‌رود که پرستیژ بهتری داشته و نمونه‌های سالم آن بازار فروش نسبتا خوبی دارند. تویوتا کمری خودروی کم‌استهلاکی است، اما توجه داشته باشید با توجه به حضور این خودرو در ناوگان تاکسیرانی کشور ممکن است به مذاق و کلاس بعضی‌ها جور درنیاید. همچنین توجه داشته باشید که این خودرو در سال 2010 دستخوش تغییرات ظاهری (فیس‌لیفت) شد که نمونه‌های مدل بالای آن با توجه به کمیاب بودن قیمتی بیش از صد میلیون تومان دارند.